تحلیلگر پاکستانی: "اسلام آباد" برای توسعه روابط با تهران اهمیت زیادی قائل است

12:02 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۵۵۳
تحلیلگر ارشد و مدیر مرکز بین المللی مطالعات راهبردی پاکستان گفت که کشورش اهمیت زیادی برای گسترش همه جانبه روابط با کشور همسایه (ایران) قائل است و باید از این فرصت نهایت استفاده ببریم.

به گزارش سرویس بین الملل ، علی سرور نقوی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور همسایه پاکستان است که اسلام آباد، اختلاف دیدگاه کمی با آن دارد و به عبارت دیگر هیچ اختلاف اساسی بین دو کشور نیست.

وی از سفر اخیر ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان به تهران به عنوان گام موثر و نقطه عطف گسرش روابط دو کشور در سال گذشته میلادی یاد کرد کرد و گفت:در آن سفر، ژنرال باجوا با مقامات ارشد تهران نظیر رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر مقامات نظامی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

علی سرور نقوی همچنین با بیان اینکه مرزهای ایران و پاکستان از کم تنش ترین مرزهای منطقه است، اضافه کرد: همکاری دوجانبه مرزی دو کشور نیز در سطح خوبی است، اگرچه برخی موارد مشکلات جزئی نیز در مرزها پیش می آید و این مشکلات نیز دلیل سیاسی و عمده ندارد و موضوعات محلی است.

این دیپلمات پیشین پاکستان همچنین با قدردانی از اقدامات و ابتکار عمل سفیر ایران در پاکستان در گسترش روابط دو کشور، افزود: گسترش دوستی با ایران، ارمغان این فعالیت هاست و پاکستان نیز همیشه ایران را دوست و همسایه خوب خود می شمارد.

مدیر مرکز بین المللی مطالعات راهبردی پاکستان با انتقاد از برخی یکسو نگری ها و نبود اتحاد بین مسلمانان، اتحاد مسلمانان در وضعیت کنونی را ضروری ترین اصل خواند و افزود: متأسفانه کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد نیستند و برخی کشورها در مسیرهای نادرست گام بر می دارند.

این دیپلمات پیشین پاکستان در واشنگتن، لندن و بروکسل و نماینده پیشین پاکستان در سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: برخی کشورهای مسلمان از سیاست های آمریکایی ها حمایت می کنند، اگرچه پاکستان از کشورهایی است که همیشه برای اتحاد مسلمانان گام برداشته است.

علی سرور نقوی در بخش پایانی سخنانش در این گفت و گو با انتقاد سیاست های ترامپ در منطقه گفت:ترامپ هیچ طرح یا راهبرد مشخصی ندارد و در مسیر تنش زایی در جهان گام بر می دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *