مسکو با هرگونه تلاشی برای مذاکره مجدد برجام مقابله می‌کند

12:37 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۳۲۵
معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه ضمن رد هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام تأکید کرد مسکو با هرگونه تلاشی که در پی تضعیف توافق کنونی هسته‌ای با ایران باشد، مقابله خواهد کرد.

ریابکوفبه گزارش گروه بین‌الملل ، روسیه اعلام کرد که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام را بسیار منفی می‌داند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ گفت: مسکو مخالف هرگونه تلاشی برای برهم‌زدن توافق هسته‌ای کنونی بین کشورهای 5+1 و ایران است. روسیه اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام را اظهارنظری بسیار منفی می‌داند.

شامگاه روز جمعه به وقت تهران ، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در صورت عدم تغییر دیگر تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید نخواهد کرد اعلام کرد: برای آخرین بار تعلیق تحریم های هسته‎ای ایران مندرج در توافق نامه برجام را تمدید می کند.

ترامپ تاکید کرده است که در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا از اروپایی ها خواسته است تا در مدت 120 روز آینده برای ایجاد یک توافق مکمل همکاری کنند، وگرنه دولت آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو این موضوع که آمریکا طرح جایگزین‌کردن یک توافق جدید به جای برجام مطرح کرده را نمی‌تواند بپذیرد.

وی همچنین تأکید کرد: توافق با ایران غیرقابل بازنگری است و مسکو با هر تلاشی که در راستای تضعیف برجام باشد، مقابله می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *