رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارسال سلاحهای آمریکایی به تروریستها مانع برقراری صلح در سوریه است

11:31 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۸۵۵
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اقدام آمریکا به ارسال سلاح به نیروهای کُرد سوریه تأکید کرد تازمانی که به گروه‌های تروریستی سلاح ارسال می‌شود برقراری امنیت و صلح در سوریه امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال سلاحهای آمریکایی به تروریستها مانع برقراری صلح در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر خارجه ترکیه از ارسال سلاحهای آمریکایی به نیروهای کُرد سوریه انتقاد کرد.

مولود چاووش اوغلو در یادداشت کوتاهی که برای مجله «نیوزویک» ارسال کرده با بیان اینکه جنگ سوریه بدترین بحران انسانی از زمان جنگ جهانی دوم است نوشته است: تا زمانی که آمریکا سلاح در اختیار گروهای تروریستی کُرد سوریه قرار می‌دهد و دست آنها را باز می‌‌گذارد هرگونه تلاش برای برقراری صلح بیهوده خواهد بود.

نیروهای کُرد سوریه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» که شاخه نظامی سازمان پ ک ک هستند، تحت حمایت آمریکا قرار دارند و ترکیه نیز سازمان پ ک ک و نیروهای کُرد سوریه را سازمانهای ترویستی می‌داند.

وی همچنین تأکید کرده تا زمانی که سلاح در اختیار این گروه‌های تجزیه‌طلب تروریست قرار می‌گیرد و دستهای آنها برای دست‌یابی به اهدافشان باز گذاشته می‌شود، چشم‌انداز اتحاد سیاسی و وحدت سرزمینی در سوریه ناممکن خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *