رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری چهارمین اجلاس سران ۷ کشور جنوب اروپا به میزبانی ایتالیا

5:43 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۷۹۹
چهارمین اجلاس سران ۷ کشور جنوب اروپا با بیان مسائل شهروندان اتحادیه اروپا و مساله مهاجرت به میزبانی ایتالیا برگزار شد.

برگزاری چهارمین اجلاس سران ۷ کشور جنوب اروپابه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، از برگزاری چهارمین اجلاس سران ۷ کشور جنوب اروپا موسوم به 'Med۷' (مدیترانه ۷) شامگاه چهارشنبه به ریاست پائولو جنتیلونی، خبر داد.

اصلاحات اتحادیه اقتصادی و پولی، مشورت با شهروندان اتحادیه اروپا و مساله مهاجرت سه ستون اصلی بیانیه نهایی اجلاس 'Med۷' بود، که با حضور سران کشور‌های ایتالیا، فرانسه، یونان، قبرس، مالت، اسپانیا و پرتغال در رم برگزار شد.

نخست وزیر ایتالیا در این کنفرانس گفت: تنها در صورتی که با یکدیگر و با یک سیاست مشترک در رابطه با پناهجویان کار کنیم می‌توانیم مهاجرت‌ها را به یک فرصت تبدیل کنیم. هدف دراز مدت ما جایگزین کردن موج کنترل نشده و غیر قانونی مهاجرت‌ها با کانال‌های مهاجرتی سازمان دهی شده و منظم است.

جنتیلونی بر مشترک بودن نقش اساسی ایتالیا و سنگینی حفاظت از مرز‌ها (اروپا) تاکید کرد.

در بیانیه نهایی این اجلاس به پیشنهاد امانوئل مکرون، مبنی بر مشاوره با شهروندان اروپایی (رای گیری) به عنوان ابزاری برای تضمین دموکراسی بیشتر و نزدیکی شهروندان به نهاد‌های اتحادیه اروپا شد. سران ۷ کشور جنوب اروپا متعهد به حمایت از تمامی ابتکارات در زمینه ترویج دموکراسی و مشارکت شهروندان شده و به همین منظور از نظریه رای گیری مردمی در تمام اروپا در خصوص اولویت‌های آتی اتحادیه اروپا استقبال کردند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *