باید اقدامات دشمن را در پسا اغتشاشات و پساداعش رصد کرد/ ناکامی دشمن در ایجاد تنش و کشته سازی در جریان ناآرامی‌های اخیر/ عملکرد مسئولان طوری باشد که شائبه ناکارآمدی نظام قابل مطرح شدن نباشد

14:59 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۱۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان نظامی تهران گفت: دشمنان ما در بعضی موارد با طرح شائبه، ناکارآمدی نظام را به چالش می‌کشند که در این خصوص عملکرد مسئولان باید طوری باشد که این شائبه قابل مطرح شدن نباشد

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران در همایش بسیج اقتدار، قانونمداری و رعایت حقوق شهروندی که به همت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در سالن غدیر این سازمان برگزار شد، گفت: بسیج شجره طیبه و بالنده انقلاب اسلامی و مظهر و عصاره اخلاق است که به فرموده مقام معظم رهبری گردآوردن و به خط کردن همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به مقصد است و مجاهدت، بصیرت، دشمن شناسی و فهم ترفند‌های دشمن از خصوصیات بسیجی است.

ترکی ادامه داد: بسیج باید روز به روز بر افتخارات خود بیافزاید و در مسیر رشد و تعالی حرکت کند که این مستلزم افزایش آگاهی در حوزه‌های تخصصی و هوشیاری با افزایش مهارت در حوزه‌های مأموریت و حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی است.

دادستان نظامی تهران تصریح کرد: دادسرای نظامی حمایت خود را از بسیج و آمران و ناهیان از منکر وظیفه ذاتی خود می‌داند و عملا در پرونده‌های متعدد این موضوع را سرلوحه خود قرار می‌دهد.

ترکی با اشاره به اینکه ضرورت دشمن شناسی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: اگر استکبار جهانی در گذشته در خفا دشمنی می‌کرد امروز بی شرمانه اعلام می‌کند که از اغتشاشگران داخل کشور حمایت خواهد کرد و در سند امنیت ملی آمریکا مقابله با جمهوری اسلامی به عنوان تهدید اصلی صراحتاً ذکر می‌شود.

دادستان نظامی تهران ادامه داد: ما باید تهدیدات جدید و آینده را رصد کنیم و نیرو‌های محافظت کننده اسلام و انقلاب اسلامی و رمز بقای جمهوری اسلامی، بسیجِ هوشمند و هوشیار است.

وی تصریح کرد: دشمن در ایجاد داعش و تقویت آن و در موج سواری در ناآرامی‌های اخیر شکست خورد و پرونده اغتشاشات نیز همچون پرونده داعش بسته شد، اما باید اقدامات دشمن را در پسا اغتشاشات و پساداعش باید رصد کنیم و هوشیار باشیم.

ترکی ضمن تشکر از بسیجان و نیروی انتظامی و همه نیرو‌های عمل کننده در جریان اغتشاشات گفت: دشمن به دنبال ایجاد و افزایش تنش و کشته سازی بود؛ اما موفق نشد که این نشان دهنده حسن تدبیر همه نیرو‌های عمل کننده بود.

دادستان نظامی تهران افزود: آستانه تاب آوری و تحمل برخی از مردم بر اثر فشار‌های اقتصادی، اجتماعی و شرایط موجود و همچنین مشاهده فساد و سیاه نمایی رسانه‌ها پایین آمده است که این واقعیت روز جامعه به شمار می‌رود .

ترکی گفت: برای اینکه راهبرد مشخصی برای مقابله با تهدیدات اتخاذ کنیم توجه به ولایت، حفظ وحدت کلمه، توجه به رضایتمندی و اعتماد مردم و برخورد قاطع با مظاهر فساد به ویژه فساد اقتصادی موجب افزایش اعتماد مردم و کارآمدی نظام خواهد شد.

دادستان نظامی تهران متذکر شد: دشمنان ما در بعضی موارد با طرح شائبه، ناکارآمدی نظام را به چالش می‌کشند که در این خصوص عملکرد مسئولان باید طوری باشد که این شائبه قابل مطرح شدن نباشد و اگر کسی به شائبه ناکارآمدی نظام دامن بزند و سیاه نمایی کند به نحوی که ارکان نظام را زیر سوال ببرد و مردم را به احقاق حق خود از ارکان نظام و دستگاه قضا ناامید کند خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده است.

دادستان نظامی تهران به موضوع نفوذ اشاره کرد و گفت:ما باید در بسیج به شیوه جذب و به کارگیری نیرو‌ها توجه کنیم و کسی که آموزش ندیده نباید وارد مأموریت‌های اجرایی شود همچنین افرادی که جذب می‌شوند باید از نظر اعتقادی و پایبندی به ارزش‌ها و اخلاق مورد توجه قرار گیرند و باید به شایسته گزینی دقت شود.
وی در ادامه گفت: در بخش نیروی انسانی باید حساسیت ویژه داشته باشیم؛ چرا که عدم انتخاب فرد درست و عدم نظارت، امکان اشتباه یا تخلف را فراهم می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *