در هر ساعت، یک "دانش آموز هندی" خودکشی می کند

18:23 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۰۳۳
آمار منتشر شده از سوی دولت هند حاکی از این است که در هر ساعت یک دانش آموز هندی به طرق مختلف جان خود را می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، سرعت افزایش موارد خودکشی در بین جوانان هندی آنچنان بالا رفته که مقامات تمام ایالت های این کشور نسبت به آن به خانواده ها هشدار داده اند.
براساس آخرین آماری که توسط وزارت کشور هند در این خصوص منتشر شده است، علت خودکشی جوانان استفاده از مواد مخدر، افسردگی ناشی از طلاق والدین، دعوا با همسالان، مسائل احساسی و مشکلات تحصیلی عنوان شده است.

در این گزارش، آمار دانش آموزانی که تنها در سال 2016 خودکشی کرده اند نزدیک به 9500 نفر ذکر شده است که نشان می دهد تقریبا در هر ساعت یک جوان هندی جان خود را گرفته است.

در این آمار، ایالت های ماهاراشترا و بنگال بیشترین تعداد موارد خودکشی را به خود اختصاص داده اند.
کارشناسان معتقدند که تغییرات سریع و وسیع در جامعه هند ، هماهنگی و همراهی را برای جوانان سخت کرده و آنها

به دلیل عدم توانایی در ایجاد ارتباط موثر و سازنده با خانواده و دوستان خود پایان زندگی را انتخاب می کنند.
بسیاری از آنها به گوناگونی گسترده موجود در جامعه هند نیز اشاره کرده و عنوان می کنند اکنون جوانان بر خلاف سالهای قبل دیگر صرفا پیرو افکار گروه یا اجتماعی که در آن به دنیا آمده اند نیستند و با آن تقابل فکری پیدا کرده اند که

همین به شیوع افسردگی در بین آنها دامن می زند.
برخی از کارشناسان اجتماعی، مسایل فرقه ای و مذهبی متعددی را که در جامعه هند بسیار شایع است را دلیل این افزایش خودکشی جوانان عنوان می کنند.

کارشناسان آموزشی نیز عدم توانایی دانش آموزان برای مقابله با فشار روانی ناشی از تحصیل و ناامیدی آنها از آینده خود را دلیل این کار می دانند.

آمار منتشر شده حاکی از آن است که در بین سالهای 2014 تا 2016 روند خودکشی در بین جوانان هندی یکسان بوده است. در طول این دو سال در مجموع بیش از 26 هزار دانش آموز هندی اقدام به خودکشی کرده اند.

تقریبا نیمی از جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفری هند زیر 26 سال سن دارند و انتظار می رود این کشور تا سال 2020 به جوانترین کشور جهان تبدیل شود.

در عین حال، این کشور بالاترین میزان خودکشی جوانان در جهان را نیز داراست به طوریکه از هر 100 هزار جوان، 35 نفر با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *