رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه اندازی سامانه کاربردی به منظور رصد دقیق پرونده‌های مهم دادسرا‌ها و دادگاه‌های نظامی

11:12 - 18 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۷۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان قضایی نیروهای مسلح از راه اندازی سامانه ای کاربردی به منظور رصد دقیق پرونده های مهم و حساس دادسراها و دادگاه های نظامی خبر داد.

راه اندازی سامانه کاربردی به منظور رصد دقیق پرونده های مهم دادسراها و دادگاه‌های نظامیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حسین نجف زاده در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی سامانه ای کاربردی به منظور رصد دقیق پرونده های مهم و حساس دادسراها و دادگاه های نظامی خبر داد.

وی بهره برداری از این سامانه را یکی از برنامه های مهم و عملیاتی معاونت نظارت و بازرسی سازمان در سال جاری برشمرد و افزود: در ابتدای سال ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح دستور دادند که تعداد، وضعیت و سرنوشت مراحل رسیدگی به پرونده ها مهم باید دقیق رصد و به موقع اعلام شود و بر این نکته تأکید داشتند که رسیدگی به این پرونده ها در تحکیم مبانی نظم و انضباط در نیروهای مسلح و مبارزه با جرم و فساد تأثیرگذار است و به نوعی نمود و تجلی فعالیت و کار سازمان قضایی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه به‌صورت لحظه ای، روند رسیدگی به پرونده ها در سطح استانی و کشوری قابل مشاهده و بررسی بوده و می توان درباره اینکه چه تعداد پرونده در سطح کشور با چه موضوعاتی مطرح و در چه وضعیتی به لحاظ رسیدگی قضایی قرار دارند، اطلاعات کاملی بدست آورد.

وی گفت: دستورالعمل نحوه بهره برداری و ورود اطلاعات به این سامانه در دست تهیه است و کارشناسان اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان آموزش های اولیه را درباره نحوه کار با این سامانه کاربردی در هر استان ارائه می کنند.

نجف زاده رسیدگی دقیق و متقن به جرایم به خصوص جرایم حساس و مهم را از دغدغه های اصلی مدیران سازمان قضایی دانست و تصریح کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح همه به اهمیت این موضوع واقف اند که اثرات کار قضایی در رسیدگی به موقع و سریع به این قبیل جرایم تجلی پیدا می کند و شاخص مناسبی برای ارزیابی عملکرد بخش های قضایی در سراسر کشور است.

وی گفت: سازمان قضایی استان سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف از جمله عمرانی، اداری و قضایی از جایگاه خوبی برخوردار است و پشتکار و تلاش مسئولان و کارکنان این سازمان جای تقدیر دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *