احتمال نجات برخی از حادثه دیدگان نفتکش ایرانی/ اسامی مفقودان اعلام شد+فیلم

14:01 - 17 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۵۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
صبح روز جاری در پی برخورد شدید 2 کشتی در سواحل شرقی چین 32 نفر از جمله 30 ایرانی مفقود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، صبح روز جاری در پی  برخورد شدید 2 کشتی در سواحل شرقی چین 32 نفر از جمله 30 ایرانی مفقود شدند.

نفت‏‎کش آتش گرفته در سواحل شرقی چین متعلق به شرکت ملی نفتکش و در اجاره یک شرکت کره‌ای بوده است.

به علاوه به دلیل گستردگی حریق در نفتکش ایرانی شرایط پیچیده است و همچنان حریق ادامه دارد.

جزئیات بیمه نفتکش حادثه دیده ایرانی اعلام شد
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۸:۴۱

به گزارش گروه اقتصاد ،یک فروند نفتکش متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی شامگاه شنبه (۱۶ دی) در سواحل شرق چین با یک کشتی باری این کشور برخورد کرد که در نتیجه آن نفتکش ایرانی که حامل معیانات گازی بود، طعمه حریق شد و ۳۲ خدمه آن که ۳۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند، ناپدید شدند.

کسرا نوری سخنگوی وزارت نفت ساعاتی پس از وقوع این حادثه اعلام کرد که کشتی یاد شده تحت پوشش بیمه شرکت‌های معتبر خارجی قرار داشته است؛بیمه ملت ۸ درصد و بیمه البرز ۲۰ درصد بیمه بدنه این کشتی را متقبل شده اند و بقیه پوشش بیمه‌ای مربوط به شرکت‌های خارجی است.

در همین رابطه احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز با تاکید بر اینکه حادثه آتش سوزی سبب شده تا نفتکش به طور کامل از بین برود، ارزش این نفتکش را ۳۲ میلیون دلار و سقف تعهدات این شرکت برای پرداخت خسارت را ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

به گفته وی، از سهم ۲۰ درصدی بیمه البرز در پوشش بیمه‌ای این نفتکش، ۱۵ درصد به صورت اتکایی اجباری نزد بیمه مرکزی قرار داشته ضمن آنکه بخشی نیز به صورت اتکایی داخلی و خارجی بین شرکت‌های بیمه توزیع شده است.

نفتکش یاد شده طبق اعلام وزارت نفت در اجاره شرکت «هانووا توتال» کره جنوبی بود و محموله این شرکت را به مقصد کره جنوبی حمل می‌کرد که ارزش آن حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است و البته این محموله تحت پوشش بیمه‌ای کلوپ‌های بین المللی (P&I) قرار دارد.

شرکت بیمه ملت نیز عصر امروز در اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای پرداخت خسارت ناشی از این حادثه به بیمه گذار اعلام و تاکید کرد: پس از تکمیل گزارش ارزیابی خسارت، در اسرع وقت به تعهدات بیمه‌گری خود عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: تعدادی از مفقودین حادثه نفتکش نجات پیدا کردند
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۷:۰۰

به گزارش گروه اقتصاد ، سخنگوی وزات خارجه چین می‎گوید که تعدادی از مفقودین حادثه برخورد 2 کشتی ایرانی و چینی نجات یافته‌اند.

«گینگ شوانگ» با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب افزود که چین چند کشتی برای عملیات جستجو و نجات مفقودین این حادثه اعزام کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: چین برای جلوگیری از بلایای بیشتر و پاکسازی منطقه چند کشتی ویژه پاکسازی به منطقه اعزام کرده است.

شوانگ گفت که علت دقیق این حادثه همچنان در حال بررسی است.

روز شنبه 2 کشتی در سواحل شرقی چین با هم برخورد کردند و هم‌اکنون عملیات امداد و نجات برای پیدایی 32 خدمه گم‌شده در این حادثه در جریان است.

بنا به گزارش‎ها یک تانکر نفتی پانامایی «سانچی» و یک کشتی باری هنگ‌کنگی ساعت 8 صبح روز شنبه در 160 مایلی شرق دهانه رودخانه «یانگتز» باهم برخورد کردند که در پی آن 32 نفر از جمله 30 ایرانی مفقود شدند. 

 

عملیات جستجو و نجات خدمه تانکر تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران ادامه دارد
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سیروس کیان‎ارثی در تشریح این حادثه نفکش در سواحل چین گفت: یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت 20 شب گذشته به وقت محلی در158 مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.

وی با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‎رسانی‎های لازم به سازمان‎های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‎المللی انجام شد گفت: مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‎هایSalvage ، هماهنگی‎های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‎های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند همچنین دو فروند از نفتکش‎های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

کیان ارثی اضافه کرد: کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول درمحل، نسبت به اطلاع‎رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‎خانه‎ها و سازمان‎های ذیربط و موسسات بیمه اقدام نموده همچنین با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز هماهنگی‎های لازم به منظور تسریع و کمک در عملیات امداد و نجات به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه این کشتی که به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود32 سرنشین شامل 30 ایرانی و 2 نفر بنگلادشی داشته است گفت: کلیه پرسنل این کشتی در اثر این حادثه مفقود شده اند که تلاش‎ها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

حریق نفتکش ایرانی هنوز ادامه دارد
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد راستاد درخصوص آخرین وضعیت نفتکش ایرانی و وضعیت سرنشینان مفقود شده اظهار کرد: درحال حاضر حریق ادامه دارد و عملیات امداد رسانی هنوز انجام می‌شود و هنوز از وضعیت مفقود شدگان خبری در دست نیست.

وی افزود: درحال پیگیری آخرین وضعیت مفقود شدگان از طریق مقامات چینی هستیم و باتوجه به شرایط نامساعد جوی از حداکثر امکانات بهره برده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط به دلیل گستردگی حریق پیچیده است.

راستاد در انتها گفت: امیدواریم عملیات‌های انجام شده منجر به شنیدن خبر خوبی درخصوص سرنشینان این نفتکش شود.

اعلام اسامی ۳۲ خدمه مفقود شده در حادثه نفتکش ایرانی
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۴:۲۰

به گزارش گروه اقتصاد ،اسامی ۳۲ خدمه مفقود شده در حادثه نفتکش آتش گرفته در سواحل شرقی چین متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران اعلام شد.

اسامی خدمه مفقود شده به شرح زیر است:

 

اعلام اسامی ۳۲ خدمه مفقود شده در حادثه نفتکش ایرانی

کشتی سانحه دیده در چین، متعلق به شرکت ملی نفتکش است/ مفقود شدن ۳۰ نفر تایید می‌شود
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کسری نوری در توضیح برخورد دو کشتی نفتکش در سواحل شرقی چین بیان کرد: نفت‎کش آتش گرفته در سواحل شرقی چین متعلق به شرکت ملی نفتکش و در اجاره یک شرکت کره‌ای بوده است.

وی در ادامه افزود: این نفت کش در حال جابجا کردن میعانات گازی در سواحل چین دچار سانحه شده است.

سخنگوی وزارت نفت با تایید مفقود شدن 30 ایرانی در برخورد دو نفتکش در سواحل شرقی چین تصریح کرد: مفقود شدن 30 نفر از ایرانی‌ها تایید می شود زیرا این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران است و هنوز علت برخورد و میزان تلفات در دسترس نیست.

تصاویری از نفتکش ایرانی آتش گرفته در آب‌های چین
۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۱:۳۹

تصاویری از نفتکش ایرانی آتش گرفته در آب‌های چین

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *