97 درصد کارورزان وارد بازار کار شدند/ طرح اشتغال روستایی از 19 دی‌ماه کلید می خورد

11:01 - 17 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۳۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طرح اشتغال از تیر ماه سال جاری کلید خورد و در این طرح قرار است دانش آموختگان با شرکت در کلاس‌های آموزشی و گذراندن دوره ظرف مدت 6 ماه با دریافت حقوق ماهیانه 300 هزار تومان وارد بازار کار شوند که در این میان حدود 97 درصد افراد شرکت کننده از طریق این طرح مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با توجه به اهمیت مقوله اشتغال در کشور و افزایش تعداد افراد بیکار در جامعه، دولت در صدد راه حل های مناسب برای رونق اشتغال در کشور برآمده که در این میان بانک مرکزی موظف به ارائه 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داده است.

به علاوه در طرح اشتغال که در سال جاری در حال اجراست بیش از 951 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است که در این میان 650 هزار شغل در رشته های پراشتغال است و مشوق های بیمه در این طرح در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که برای اشتغال در بخش روستا نیز معادل 1.5 میلیارد دلار اختصاص داده شده و ثبت نام رسمی روستائیان از 19 دی ماه آغاز می شود.

همچنین دانش آموختگان  در این طرح 4 تا 6 ماه دوره آموزشی می گذرانند و ماهانه حدود 300 هزار تومان حقوق دریافت می کنند در این میان 80 درصد افرادی که در طرح های اشتغالزایی کارورزی می کنند در همان سطوح مشغول به کار می شوند.

در این میان مسئولین معتقدند 97 درصد افرادی که در طرح اشتغال شرکت کرده اند وارد بازار کار و مشغول شده اند و با این وجود بنگاه های اقتصادی رونق بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت.

شایان ذکر است طرح کارورزی از سوی وزارت راه از تیر ماه سال جاری استرات خورد و در حال حاضر مرحله دوم این طرح در حال اجراست و فارغ اتحصیلان می توانند با توجه به رشته تحصیلی در کلاس ها کارورزی شرکت و در ادامه وارد باز کار شوند زیرا به عقیده مسئولین افراد مهارت کافی برای ورود به بازار کار را ندارند و در این میان برای فراهم شدن شرایط اشتغال باید تمامی ارکان دولت با یکدیگر همکاری کنند.

به علاوه از زمان ابلاغ اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال بخش روستایی هنوز هیچ سازوکار اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده و هنوز با اهداف واقعی خود فاصله زیادی دارد.

براساس این گزارش، حال باید منتظر ماند و دید آیا وعده دولت برای اختصاص بودجه به اشتغال بخش روستایی موفق می شود و چه تعداد از دانش آموختگان از طریق این طرح وارد بازار کار می شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *