واشنگتن خواستار تمرکز بر عملیات رزمی در "افغانستان" است

9:02 - 16 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۹۳۸
رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا با تاکید بر افزایش مشاوران نظامی آمریکا و حضور آنان در میدان‌های جنگ گفت که در فصل جدید جنگی واشنگتن خواستار تمرکز بر عملیات رزمی است.

به گزارش سرویس بین الملل ، ژنرال جوزف ووتل رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» ضمن تاکید بر اعزام مشاوران نظامی بیشتر آمریکایی به افغانستان گفت این نظامیان در کنار نیروهای امنیتی افغان و نزدیک به خط مقدم جنگ حضور خواهند یافت.

این ژنرال آمریکایی افزود: واشنگتن خواستار «تمرکز بر عملیات جنگی است» تا نیروهای امنیتی افغان برای فصل جنگی جدید آماده شوند و ابتکار عمل را به دست گیرند.

ووتل در ادامه گفت: نیروهای افغان باید فشار را در تمام مدت حفظ کنند و برای به دست آوردن دست بالا در درگیری‌ها تلاش کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای ائتلاف در حال تقویت نیروی هوایی افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی بیشتری هستند در نتیجه زمانی که در جنگ بعدی حضور یابند توانایی رزمی قابل توجهی خواهند داشت.

با این حال این نخستین باری نیست که آمریکا وعده تقویت ارتش افغانستان را داده است تا قادر به شکست طالبان، القاعده، داعش و دیگر مخالفان مسلح دولت افغانستان شود.

این در حالی است که طالبان اکنون حدود نیمی از افغانستان را تحت کنترل و یا نفوذ خود دارد.

ووتل با اشاره به فصل زمستان گفت ارتش این کشور باید در وضعیت هجومی باقی بماند و هنگامی که هوا گرمتر شد برای جنگی بزرگتر آماده باشد.

وی تصریح کرد: ما معمولا درباره فصول جنگی صحبت می‌کنیم اما جنگ در واقع هرگز تمام نخواهد شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *