مسلمانان میانمار بدشانس‌ترین مردم جهان هستند

9:25 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۲۷۳
کودکان روهینگیایی دائماً در حالت «جنگ یا فرار» هستند، همچنین ۶۰ ‌درصد چاه‌های آب در پناهگاه‌های روهینگیایی‌ها نیز به مدفوع آلوده ‌است و در نهایت یک موسسه بین‌المللی پزشکی عنوان کرد که ۱۰درصد این کودکان در خانه‌هایشان توسط بودایی‌ها سوزانده شده‌اند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در این ایام که دنیا مشغول جشن‌های سال نو میلادی و کریسمس است و همچنین در ایران نیز برخی اعتراضات با چاشنی اغتشاش، همه مردم را درگیر کرده است، کمتر کسی است که بخواهد به مردم چند هزار کیلومتر آنسوی دنیا فکر کند، مردمی که لقب مظلوم ترین اقلیت جهان را از سوی سازمان ملل به دلیل رنج‌ بسیار زیاد که قابل تصور نیست کسب کردند.

و چه سخت و عجیب که با هر رویدادی در جهان، مردم مسلمان میانمار فراموش می‌شوند، روهینگیایی‌های که هر روز و هر شب جان‌های آنها گرفته می‌شود، حال بر اثر خشونت بودایی‌های تندور میانمار یا به دلیل آوارگی یا بیماری و ...

وقتی که ارتش میانمار و بودایی‌های این کشور در اواخر ماه آگوست به روستاهای مردم روهینگیایی حمله کردند و خانه‌ها را سوزاندند، 14 عضو از خانواده یورا، از جمله مادر، پدر و 4 نفر از خواهران و برادرانش، نمی‌توانستند به اندازه کافی سریع بدوند.

همه آنها در جریان قتل‌عام شهر «مانگدا» مردند. یورا هم زمانی که در حال فرار از طریق یک کانال بود، گلوله‌ای به لگنش خورد. با این حال، او و برادر کوچکترش «خیر الامین» توانستند خود را به جنوب ‌شرق بنگلادش، جایی که کمپ‌های مهاجران روهینگیایی قرار دارد، برانند.

یورا می‌گوید: «من شب‌ها کابوس می‌بینم که نظامیان مرا دنبال می‌کنند؛ از خواب می‌پرم و به پدر و مادرم فکر می‌کنم و ساعت‌ها بیدار می‌مانم.» «یورا بگوم»، دونده سرعت بود که در میان شالیزارهای برنج می‌دوید؛ اما یک دختر 12 ساله چگونه می‌تواند از یک گلوله جلو بزند و سریع‌تر از آن بدود؟

کودکان در مقیاس بسیار بزرگی آسیب‌ دیده‌اند؛ این بچه‌ها قتل‌های وحشیانه را به چشم دیده و مجبور شده‌اند که خانه‌های خود را بدون برداشتن چیزی ترک کنند.

بر اساس یافته‌های سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» از میان بیش از 655 هزار روهینگیایی که از زمان آغاز حملات ارتش میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند، حدود 380 ‌هزار نفر آنها خردسال هستند؛ دست‌کم 30 ‌درصد جمعیت مهاجران زیر سن 5 سال هستند.

کودکان در همه ‌جای این کمپ‌ها دیده می‌شوند که با کارهایی مثل حمل آب و هیزم برای دریافت کمک‌های بیشتر مبارزه می‌کنند. برخی از آنها لباس‌های عجیبی بر تن کرده‌اند؛ چراکه لباسی ندارند: کت رسمی با شورت بسکتبال. بسیاری دیگر هم هیچ‌چیز جز گرد و غبار بر تن ندارند. در این اردوگاه‌ها، بیش از هر چیزی، صدای سرفه‌های خشک کودکان روهینگیایی شنیده می‌شود. کارشناسان کودکان می‌گویند که آینده این کودکان جوان مهاجر ترسناک است.

منبع: تسنیم

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *