وزیردفاع پاکستان: آمریکا هیچگونه کمک مالی به‌ "پاکستان" نداشته است

21:09 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۲۴۵
وزیردفاع پاکستان:آمریکا هیچگونه کمک مالی به‌ پاکستان نداشته است

به گزارش سرویس بین الملل ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توییتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگویی در این زمینه، تهدید کرد که کمک های خارجی به اسلام آباد را قطع می کند.

وزیردفاع پاکستان: آمریکا هیچگونه کمک مالی به‌

در اولین توییت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک دراختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل مان نداده اند. آنها در قبال مبالغ اندکی ، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.

خرم دستگیر خان وزیر دفاع پاکستان و از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ - شاخه نواز - نیز با محکوم کردن اتهامات اخیر ترامپ اعلام کرد:اگر ترامپ مدعی است که دولت آمریکا 33 میلیارد دلار به‌ پاکستان کمک‌ کرده، باید فهرست تمامی کمک‌های انجام شده را به طور مستند ارائه کند.

وی ادامه داد:جنگیدن برای تامین امنیت افغانستان درون خاک پاکستان سبب نا‌امنی کشور ما می‌شود و به‌ همین دلیل به‌هیچ عنوان اجازه چنین اقدامی را به آمریکا نخواهیم داد.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با اشاره به‌ ظرفیت‌های بالای دفاعی ارتش پاکستان تاکید کرد: هر کس بخواهد برای ما خطر ایجاد کند با وی مقابله خواهیم کرد.

عضو ارشد حزب مسلم لیگ - شاخه نواز - ادامه داد:پناهگاه امن تروریست‌ها در خاک افغانستان وجود دارد و تروریست‌ها از آنجا به مواضع ارتش پاکستان حمله کرده و سبب کشته شدن نیروهای ما می‌شوند.
وی با فوق العاده خواندن عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان گفت:در تمام دنیا نمونه‌ای نخواهید یافت که بتواند با عملیات نابودی القاعده از سوی ارتش پاکستان برابری کند.

این عضو دولت فدرال تصریح کرد:عملیات‌های ضد تروریستی ارتش تا زمانی که تمامی تروریست‌ها در پاکستان نابود شوند،ادامه پیدا خواهد کرد.

**ترامپ تفاوت بین وام و کمک‌های انسان دوستانه را یاد بگیرد
رهبر حزب مردم پاکستان نیز با واکنش به اظهارات ترامپ گفت:بهتر است ترامپ تفاوت بین وام و کمک‌های انسان دوستانه را یاد بگیرد.

بلاول بوتو فرزند بی نظیر بوتو و از فعالان حزبی این کشور با انتقاد از اتهامات ترامپ اعلام کرد: پاکستان مبارزه با تروریسم را به‌دلیل سخنان ترامپ انجام نمی‌دهد بلکه این جزو منافع ملی ما است.

وی با بیان اعلام موضع منفی حزبش در خصوص اتهامات اخیر ترامپ به پاکستان مدعی شد:در پاکستان تنها حزب مردم است که مبارزه صحیح با تروریسم و آمریکا را تجربه کرده است.

رهبر حزب مردم تصریح کرد: اتهامات ترامپ بی‌اساس است و ما آن را محکوم می‌کنیم و او باید بداند که دلیل جدیت پاکستان در مبارزه با تروریسم منافع ملی ماست.

فرزند بی‌نظیر بوتو اضافه کرد: ما در دوران حکومت خود عملیات‌های موفق ضد‌تروریستی را انجام دادیم و در زمینه مبارزه با آمریکا مسیر تردد نیروهای ناتو و آمریکا را تا زمانی مسدود کردیم که کاخ سفید رسما مجبور به عذرخواهی شد.

وی گفت: ترامپ باید فرق بین کمک‌های مالی انسان دوستانه و وام را یاد بگیرد تا کشورها را بیهوده متهم نکند.
به گزارش ایرنا روابط آمریکا - پاکستان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به شدت افت کرده است. ترامپ فصل تابستان نیز اسلام آباد را به امان دادن به تروریست ها متهم کرده بود.
وی پیشتر در ماه جاری تلویحا اشاره کرد که ممکن است کمک های آمریکا به پاکستان را قطع کند. «مایک پنس» معاون ترامپ نیز هفته گذشته در جریان سفری به افغانستان گفت که رئیس جمهوری آمریکا، اسلام آباد را در کانون توجه خود قرار داده است.

دراین میان، نیکی هیلی سفیر آمریکا درسازمان ملل و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی بر شدت انتقادهای خود از پاکستان افزوده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *