ستاد دیه و قوای سه گانه تعامل مطلوبی دارند

21:30 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری گفت: افزون بر همراهی خوب مردم با ستاد دیه، تعامل این نهاد حمایتی با سه قوه نیز بسیار مطلوب است.

ستاد دیه و قوای سه گانه تعامل مطلوبی دارندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد مسئولین ستاد دیه با میر هادی قره سید رومیانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری دیدار و گفت‌وگو داشتند.

در این ملاقات معاون وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این معاونت در پیگیری امور قضایی مروبط به دیات و خسارات بیت‌المال گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ستاد دیه در کنار موضوع آزادی محبوسان نیازمند، پیشگیری از تخلف و وقوع جرم در حوزه مربوط به محکومیت‌های غیرعمد و غیرکلاهبرداری است که توفیق در این امر نیازمند همگرایی بیشتر و تقویت روابط با مجموعه‌هایی است که به طور تخصصی وظایفی برای آن‌ها طبق قانون ترسیم شده است.

وی یادآور شد: همراهی مردم با ستاد مردمی دیه در روند رسیدگی به پرونده بدهکاران مالی و دیه موثر بوده و در سایه این اعتماد عمومی شاهد هستیم پرونده‌های مفتوح بسیاری در دستگاه قضایی در زمان کوتاهی مختومه می‌شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری تصریح کرد: ستاد دیه یکی از مجموعه‌هایی است که در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد که این امر در سایه دلسوزی و پیگیری‌های مستمر مسئولین آن در انجام کار‌های محوله محقق شده است.

وی افزود: ارتباط سازمان‌های دولتی در همراهی با فعالیت‌های انساندوستانه ستاد دیه هرچند وجود دارد، اما امیدواریم در راستای مساعدت از بدهکاران غیربزهکار این سطح از تعاملات بیش از پیش شود. موضوعی که با توجه به تاکید شخص وزیر، به عنوان نمونه در وزارتخانه دادگستری به این نحو تعریف شده است که تمام قوا درخدمت اهداف انسانی ستاد دیه باشیم. برای دولت دوازدهم نیز این گونه سیاست‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و از خدمت‌رسانی در حوزه حبس‌زدایی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *