رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش‌بینی رشد شاخص تا کانال 100 هزار واحدی/ شرایط معاملات بهبود می یابد

14:39 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۷۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناس بازار سرمایه گفت:با بهبود شرایط اقتصادی، کماکان اوضاع بورس رو به بهبود خواهد بود و سود آوری برخی از شرکت‌ها همچون شرکت‌های گروه فلزات اساسی سودآوری بیشتری خواهند داشت.

عظیم ثابت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص علت اُفت شاخص بورس در هفته اخیر بیان کرد: با بر طرف شدن نگرانی‌ سهامداران از شرایط پیرامونی اقتصاد، شاخص مجددا به مدار رشد باز خواهد گشت زیرا عوامل رونق بورس همچنان پربرجاست براین اساس حذف معاملات در سهم‌های بزرگی مثل فولاد روبه کاهش است و این یعنی عده کمی سعی دارند سهام خود را به فروش برسانند.

وی در ادامه افزود: مجموع عوامل بنیادی برای رشد شاخص بورس به قوت خود باقی است ولی سرمایه گذاران در هفته اخیر با دید بازتری در بورس معامله می کنند و این موضوع در تصمیم‌گیری آنها درباره خرید و فروش بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با بهبود شرایط اقتصادی، کماکان اوضاع بورس رو به بهبود خواهد بود و سود آوری برخی از شرکت‌ها همچون شرکت‌های گروه فلزات اساسی سودآوری بیشتری خواهند داشت.

ثابت با اشاره اینکه شاخص در ماه های آتی به کانال 100 هزار واحدی خواهد رسید، گفت: با در نظر گرفتن شرایط مساعد اقتصادی، شاخص تا کانال ۱۰۰ هزار واحدی فاصله چندانی ندارد به طوری که حتی امکان دارد این رقم بالاتر از کانال ۱۰۰ هزار واحدی هم برود.

وی در توضیح علت رونق بورس اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و از طرفی دریافت مالیات از سود سپرده ها شاهد سرازیری نقدینگی به بازارسرمایه، افزایش نقدینگی و رونق معاملات بورس هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نرخ ارز بر روند معاملات شرکت های بزرگ در بورس تاثیرگذار خواهد بود، عنوان کرد: : افزایش قیمت ارزها کماکان روی نرخ فروش سهم‌های شرکت‌هایی که مواد اولیه خود را با ارزهای خارجی تهیه می‌کنند تاثیر دارد و با افزایش قیمت ارزها و به بیانی کاهش ارزش پول ملی سودآوری این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت سهم‌ها بالا می‌رود.

ثابت در انتها خاطرنشان کرد: منتفی شدن افزایش نرخ حامل های انرژی در بودجه سال آینده بر روی ارزش سهم ها در بازار سرمایه و به بع رونق این بازار تاثیر دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *