پیش‌بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!

11:10 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۸۰۹
پیش‌بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰، استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد، برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است! و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون 10، استقبال از گجت‌‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد، برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودروهای پرنده است! و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

استقبال از گجت‌ های پوشیدنی کاهش می‌یابد

زومیت: یک شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که میزان رشد فروش گجت‌های پوشیدنی در سال آینده به ۱۱.۹ درصد تنزل پیدا می‌کند و سال به سال با کاهش بیش‌تری مواجه خواهد بود. براساس گزارش جدیدی که توسط شرکت تحقیقاتی ای مارکتر منتشر شده، رشد بازار گجت‌های پوشیدنی در حال رکود است. در حقیقت کل بازار گجت‌های هوشمند در فصل تعطیلات ۲۰۱۷ به انحصار اسپیکر هوشمند درآمده بود. مصرف‌کنندگان هنوز توجیهی برای صرف هزینه بالا برای ساعت‌ هوشمند که گاهی قیمت آن‌ها بیشتر از گوشی است، پیدا نکرده‌اند. در عوض برای این فصل تعطیلات، پیش‌بینی می‌کنیم که اسپیکرهای هوشمند به دلیل قیمت پایینی که دارند، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گجت‌های پوشیدنی واقع شود. سال گذشته ای مارکتر نخستین برآورد خود را در مورد استقبال کاربران از فناوری گجت‌های پوشیدنی منتشر کرد. زمانی که ای مارکتر پیش‌بینی‌های خود را مبنی بر گجت‌های پوشیدنی در اکتبر سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، حدس و گمان‌ها بر این بود که فروش این دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۶۰ درصد افزایش رشد خواهد داشت؛ اما این رقم فقط به ۲۴.۷ درصد رسید. به نظر می‌رسد که حتی عرصه برای فروش گجت‌های پوشیدنی در سال آینده نیز تنگ‌تر خواهد شد.

پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!


بررسی میت 10 لایت هواوی

میت ۱۰ لایت، نسخه‌ میان‌رده‌ی فبلت میت ۱۰ با بدنه‌ی فلزی و خوش‌ساخت، نمایشگر کشیده با حاشیه‌‌های باریک و دوربین دوگانه محسوب می‌شود که با قیمتی رقابتی وارد بازار شده است. پرچمداران عموما به دلیل نوآوری‌ها و ویژگی‌های ممتازشان در کانون توجه‌ها قرار دارند با این حال بازار تنها به این کالاهای گران‌قیمت خلاصه نمی‌شود. هواوی میت ۱۰ لایت چهارمین عضو خانواده سری میت ۱۰ و ارزان‌ترین آن‌ها است که هواوی آن را برای رقابت در بازار میان‌رده‌ها آماده کرده است. میت ۱۰ لایت نمایشگری کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱ دارد و از این نظر با بسیاری از میان‌رده‌های بازار متفاوت است از طرفی هواوی دو دوربین سلفی در جلوی گوشی استفاده کرده است. نام‌های نوا ۲ آی، Maimang 6، آنر ۹ آی و میت ۱۰ لایت همگی نام‌هایی است که هواوی برای یک محصول درنظر گرفته است اما این گوشی در بازار کشور ما و بسیاری از مناطق با نام میت ۱۰ لایت شناخته می‌شود. این میان‌رده تازه نفس به تراشه‌ آشنای کرین ۹۵۹ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است و هواوی بیش از آن که زبان طراحی دیگر اعضای سری میت ۱۰ را در این گوشی دنبال کند از مولفه‌های طراحی نسل پیشین کمک گرفته است. با بررسی زومیت از میت ۱۰ لایت همراه ما باشید.

پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!


برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودروهای پرنده است!

اینهبیتت: یک شرکت معماری به دنبال احداث یک برج عجیب است که هم به عنوان پارکینگ و محل پرواز خودروهای پرنده عمل خواهد کرد و هم با پوشش گیاهی خود هوای شهر شانگهای را تمیز می‌کند. به نظر می‌رسد خودروی پرنده در حال گذر از دنیای فیلم‌های علمی تخیلی به دنیای واقعیت هستند. شرکت طراحی و معماری ریچارد (RA+D) با مدیریت ریچارد مورتا کاستیلو طرح یک برج "انرژی صفر" برای میزبانی از خودروهای پرنده را ارائه کرده است. این برج بلند و هوشمند دارای سایت‌های فرود برای خودروهای پرنده خواهد بود. طرح‌های اولیه نشان‌دهنده یک ساختمان کاملا سبز (انرژی پاک) است چراکه در واقع یک جنگل عمودی با 50 هزار درخت و درختچه است که می‌تواند هوا را تمیز کند. دبی در اوایل سال جاری تاکسی‌های پرنده را آزمایش کرد و شرکت معماری و طراحی ریچارد نیز از مقامات ایالت نوادا و اداره هواپیمایی فدرال اجازه پرواز وسایل نقلیه پرنده برای حمل و نقل را درخواست مجوز کرد. این شرکت شواهدی ارائه کرد مبنی بر این که وسایل نقلیه پرنده به زودی در آسمان ظاهر خواهند شد.

پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!


پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون 10و سقوط ارزش سهام تامین کننده های چینی

دیجیاتو: میزان فروش محصولات اپل بر آینده بسیاری از تامین کنندگان چینی این کمپانی تاثیر مستقیم دارد و روز گذشته پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر کاهش پیش بینی فروش آیفون 10 از 50 میلیون به 30 میلیون دستگاه، سهام بسیاری از این شرکت های چینی دچار سقوط شد. این گزارش که توسط روزنامه تایوانی «Economic Daily News» منتشر شده حاکی از این است که کمپانی کوپرتینویی پیش بینی خود از میزان فروش آیفون 10 را تا 40 درصد کاهش داده است. بر این اساس مرکز اصلی تولید آیفون 10 به نام « Hon Hai Precision» در چین نیز استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده است. پیش از این خبرهایی درمورد برآورده نشدن انتظارات اپل از میزان فروش پرچمدار جدید این کمپانی منتشر شده بود. گزارش نشریه تایوانی که به نقل از منابعی در زنجیره تامین اپل نقل شده به کاهش ارزش سهام کپانی هایی از قبیل Lens Technology Co، henzhen Desay Battery Technology Co و Largan Precision Co منجر شده است. هولدینگ General Interface Solution نیز که مسئولیت تولید صفحات لمسی را بر عهده دارد با کاهش 8.4 درصدی ارزش سهام مواجه شده است. کمپانی اپل که در ابتدای عرضه آیفون 10 با کمبود مواجه بود، در هفته های اخیر میزان عرضه و تقاضا را متعادل تر ساخته، با این حال به نظر می رسد که قیمت بالای این اسمارت فون خریداران را به سمت مدل های با قیمت کمتر سوق داده است.

پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!


فروش آیفون های جدید در ماه نخست عرضه از نسخه‌های ۶ و ۶ پلاس کمتر بوده

در حالی که بسیاری از کاربران آیفون های جدید 8 ، 8 پلاس و 10 از خریدشان راضی هستند، ولی تحقیقات نشان می دهند که موبایل های جدید اپل در بازار آمریکا هنوز نتوانسته اند به میزان فروشی که آیفون های 6 و 6 پلاس نسبت به نمونه های قدیمی تر زمان خود دست یافته بودند، برسند. بر اساس گزارش ها جدیدترین آیفون های اپل تا روز 12 آذر سال جاری، تنها 69 درصد از کل فروش بین تمام مدل های موجود را به خود اختصاص داده اند که این میزان نسبت به 91 درصد فروش آیفون های 6 و 6 پلاس، در مدت زمان مشابه پس از عرضه به بازار (یک ماه پس از ورود به بازار) بسیار کمتر به نظر می رسد. بر اساس این گزارش آیفون های 8 و 8 پلاس 39 درصد، آیفون 10، به میزان 30 درصد و سایر آیفون های به فروش رسیده در یک ماهه ابتدایی پس از عرضه آیفون 10 به میزان 31 درصد از حجم فروش در آمریکا را به خود اختصاص داده اند. همچنین وضعیت آیفون های 7 و 7 پلاس نیز با مجموع 73 درصد فروش، نسبت به جدیدترین آیفون های اپل بهتر بوده و نیز آیفون های 6 اس و 6 اس پلاس نیز به میزان 71 درصد در مدت زمان مشابه دست یافته بودند. همچنین این میزان فروش نسبت به تمامی آیفون های معرفی شده در سال های اخیر (از آیفون های 6 و 6 پلاس و به بعد) کمترین است. به نظر می رسد قیمت بسیار بالای آیفون 10 یکی از دلایل کاهش میزان فروش آن باشد.

امضای قرارداد همکاری میان نوکیا و هوآوی

کمپانی معروف نوکیا که سالیان زیادی است در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می کرد سال گذشته توسط مایکروسافت خریداری شد و امروز خبری از سوی این کمپانی منتشر شد که گویا قراردادی با هوآوی امضا کرده است که در زمینه صدور مجوز برای ثبت پتنت های گوشی های هوشمند قرار است فعالیت کنند. کمپانی هوآوی یکی از بزرگترین برندهای چینی در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی می باشد. جزئیات زیادی در خصوص شرایط این همکاری منتشر نشده است اما احتمالا قرار است درآمد حاصل از این همکاری در سه ماهه چهارم سال آینده به نوکیا تعلق گیرد. یکی از موضوعات جالب توجهی که نیاز است بدانید، این کمپانی فنلاندی در عرصه تولید گوشی های هوشمند با کمپانی‌هایی چون اپل، سامسونگ و ال جی نیز همکاری می کند.

پیش بینی اپل از کاهش فروش آیفون ۱۰/ استقبال از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد/ برج تمیزکننده هوا که پارکینگ خودرو‌های پرنده است!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *