رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیسیون امنیت ملی با دستگاه‌های مرتبط با قانون «مقابله با آمریکا» جلسات اختصاصی برگزار می‌کند

11:50 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۱۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» را دعوت کرده و از آنها درباره اقداماتشان سؤال خواهد کرد.
جلسات اختصاصی کمیسیون امنیت با دستگاه‌های موظف به اجرای قانون مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقهسیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی با اشاره به وظایف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» گفت: اخیراً این کمیسیون برای دستگاه‌های مختلفی که اجرای احکام فوق به آن‌ها برمی‌گردد و وظایفی را عهده‌دار هستند جلسات اختصاصی پیش‌بینی کرده و قرار است جلساتی در این رابطه در نظر گرفته شود.

وی افزود: پیرامون این جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دعوت کرده و از آنها درباره اقداماتشان درباره این قانون سؤال خواهد کرد. همچنین طبق این جلسات از دستگاه‌ها سوال خواهد شد که در آینده در قبال این قانون چه کاری قرار است انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: پس از تشکیل این جلسات گزارش از دستگاه‌های ذیربط اخذ شده و در کمیسیون جمع‌آوری می‌شود.

نقوی حسینی تصریح کرد: طبق قانون، تأکید نشده که جمع‌آوری این اطلاعات باید در قالب گزارشی از سوی کمیسیون امنیت به صحن علنی ارائه شود بنابراین این گزارش تنها برای کمیسیون جمع‌آوری خواهد شد تا پیرامون این گزارش مشخص شود کدام دستگاه‌ها وظایف خود را انجام داده و کدام دستگاه‌ها هنوز کاری انجام نداده‌اند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ارائه این گزارش به رئیس مجلس در آینده تصمیم‌گیری می‌کند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *