نمایی از خانه بزرگ‌ترین جراح زمان قاجار در سریال «شهرزاد»+عکس

17:40 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۸۹۰
مهدی سلطانی سروستانی اینستاگرامش را با نمایی از خانه «مؤتمن‌الاطباء» یکی از بزرگترین جراحان زمان ناصرالدین شاه قاجار بروزرسانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مهدی سلطانی سروستانی اینستاگرامش را با نمایی از خانه «مؤتمن‌الاطباء» یکی از بزرگترین جراحان زمان ناصرالدین شاه قاجار بروزرسانی کرد و نوشت: «نمایی از خانه زیبای مؤتمن‌الاطباء که در سریال شهرزاد به عنوان لوکیشن خانه هاشم دماوندی مورد استفاده قرار گرفت. مؤتمن‌الاطبا از بزرگترین جراحان زمان ناصرالدین شاه قاجار است که از تخصص و مهارت بالای او بویژه در بیرون آوردن سنگ مثانه در کتاب‌ها و مقاله‌های متعددی سخن به میان آمده است. او همچنین آشنایی کامل با شعر و ادبیات فارسی داشته و بویژه به شاهنامه و شعرهای فردوسی عشق می‌ورزیده»

گفتنی است، منزل او در سال ١٢۶٢ خورشیدی ساخته شد با ٨٠٠ مترمربع مساحت که نمونه‌ای از معماری خانه‌های قاجار است؛ این خانه در خیابان پامنار تهران به شماره ٣١٠۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مؤتمن‌الاطباء

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *