آمریکایی‌ها باید هوشمندانه معرکه یمن را ترک کنند/ سرنوشت آل‌سعود در جنگ با ملت یمن، همان سرنوشت آمریکا در جنگ ویتنام است

12:17 - 30 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۹۲۳۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سرنوشت آل‌سعود در جنگ با ملت یمن، همان سرنوشت آمریکا در جنگ ویتنام است که در آن جنگ، آمریکایی‌ها با توان بالای نظامی که داشتند، ملتی مظلوم را مورد تهاجم قرار داده و حمام‌های خون گسترده‌ای را به راه انداختند اما در نهایت در باتلاق ویتنام فرو رفتند.

آمریکایی‌ها باید هوشمندانه معرکه یمن را ترک کنند/ سرنوشت آل‌سعود در جنگ با ملت یمن، همان سرنوشت آمریکا در جنگ ویتنام استسردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه آینده جنگ رژیم آل سعود با یمن بسیار واضح و روشن است و می‌توان پیشبینی کرد که در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، گفت: سرنوشت آل‌سعود در جنگ با ملت یمن، همان سرنوشت آمریکا در جنگ ویتنام است که در آن جنگ، آمریکایی‌ها با توان بالای نظامی که داشتند، ملتی مظلوم را مورد تهاجم قرار داده و حمام‌های خون گسترده‌ای را به راه انداختند اما در نهایت در باتلاق ویتنام فرو رفتند.

وی افزود: قطعا آل‌سعود در جنگ با یمن شکست خواهد خورد و دلیل این شکست هم آن است که ملت یمن تصمیم گرفته در مقابل متجاوز دست به مقاومت بزند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در شرایطی که یمنی‌ها از جهات مختلف در فقر و تنگنا هستند، اما مقاومت خودشان را حفظ کرده‌اند و به توانمندی‌هایی از جمله قدرت موشکی دست پیدا کردند.

سردار جوانی با بیان اینکه یمنی‌ها در پرتو استعداد جوانان خود، دستاوردهای موشکی جدیدی را به دست آورده‌اند، گفت: آنها موشک‌هایی را که از دوران گذشته در کشورشان داشتند را بهینه‌سازی و در زمانی که تشخیص بدهند از آن استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی سابق سپاه با بیان اینکه قطعا آمریکایی‌ها نخواهند توانست آل‌سعود را از باتلاق یمن بیرون بکشند چراکه دوره اثربخشی آمریکا در منطقه راهبردی غرب آسیا پایان یافته است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها باید هوشمندانه معرکه یمن را ترک کنند تا آبروریزی بیشتری برای آنها رقم نخورد. آنها نمی‌توانند در روند پیش‌رو تغییری به وجود بیاورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *