رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشت فراسرزمینی خراسان‌جنوبی در کشورهای قزاقستان و اوکراین

11:41 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۹۱۷
مدیر جهادکشاورزی طبس گفت: با توجه به اهمیت کشت فراسرزمینی و اجرای این برنامه در سیاست‌های جهادکشاورزی، کشورهای هدف خراسان جنوبی برای انجام کشت فراسرزمینی قزاقستان و اوکراین است.

کشت فراسرزمینی خراسان‌جنوبی در کشورهای قزاقستان و اوکراینبه گزارش گروه فضای مجازی ،داود بخشایی مدیر جهادکشاورزی طبس اظهارکرد: کشت فراسرزمینی در راستای سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی بوده و از طرفی به دلیل برخورداری از مزایای فراوان و همچنین به جهت برخی ملاحظات جزء برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان است.

وی افزود: در خصوص محدودیت های کشاورزی در استان می‌توان به محدودیت منابع آبی که باعث عدم امکان توسعه سطح زیرکشت، عدم امکان کاشت محصولات با نیاز آبی بالا و عدم امکان استفاده موثر از تمام سرمایه و توان انسانی می‌شود اشاره کرد.

معاون رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: سایر محدودیت‌ها شامل بالا بودن میزان تبخیر سالانه، بروز معضل خشکسالی به عنوان پدیده پایدار 18 ساله، کمبود تولید در مقایسه با نیاز استان و بالا بودن هزینه‌ها و پائین بودن صرفه اقتصادی تولید است.

بخشایی اضافه کرد: می‌توان از مزایای انجام کشت فرا سرزمینی در کشورهای هدف به امکان انجام کشت دیم به دلیل بارندگی قابل توجه، اشتغال به کار نیروهای متخصص و فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی، تامین بخشی از نیاز استان به مواد غذایی در خارج کشور، وجود خاک بسیار غنی و حاصلخیز، پرداخت هزینه کمتر و بالا بودن صرفه اقتصادی تولید اشاره کرد.

وی اظهارکرد: کشورهای هدف استان خراسان جنوبی برای انجام کشت فرا سرزمینی قزاقستان و اوکراین است در همین راستا با پیگیری سازمان تعاون روستایی استان، شرکتی تحت عنوان زرکاران مشرق زمین با عضویت 6 تشکل توانمند در سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی طبس یادآور شد: با توجه به اینکه قرار است این شرکت نسبت به افزایش تعداد اعضاء و منابع مالی خود اقدام کند از تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی توانمند شاغل در بخش کشاورزی شهرستان دعوت می‌شود در صورت تمایل به عضویت در شرکت فوق الذکر، برای ثبت نام و مراحل بعدی به معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس مراجعه کنند.

 

 

 

منبع:ایسنا

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *