با رکورددار بازیگری در سینما آشنا شوید/حمیده خیرآبادی از پدرسالار تا خانه سبز+عکس

23:00 - 30 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۸۸۵
امروز 30 آذر ماه مصادف با سالروز تولد حمیده خیرآبادی بازیگر فقید سینما و تلویزیون ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، امروز 30 آذر ماه مصادف با سالروز تولد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلوزیون ایران است.

خیر آبادی از جمله بازیگرانی است که نقش های به یادماندنی فراوانی را در آثاری همچون "خانه سبز"، "اجاره نشین ها"، "پدر سالار"، "مادر" و "کلاه قرمزی و پسرخاله" به یادگار گذاشته است.

حمیده خیرآبادی

وی در سال ۱۳۰۳ و در شهر رشت به دنیا آمد. وی مادر ثریا قاسمی دیگر بازیگر سینمای ایران است. هنرمندی که هنوز در حال کسب افتخار بوده و به تازگی با فیلم "ویلایی ها" موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

وی فعالیت در تئاتر را در سال 1326 و در سینما با بازی در فیلم "میهن‌پرست" در سال 1332 آغاز کرد. خیرآبادی در طول فعالیت هنری خود، بیش از ۱۵۰ فیلم و سریال را در کارنامه خود داشت که از این نظر میان بازیگران ایرانی رکورددار بود.

حمیده خیرآبادی

از جمله فیلم‌های و مجموعه‌های تلویزیونی او می‌توان به سمندون، پدرسالار، تلخ‌وشیرین، خانه سبز، همه فرزندان من، تحفه هند،اجاره‌نشین‌ها، خانه ابری، ریحانه، مادر و شب بیست‌ونهم اشاره کرد.

خیر آبادی آخرین تجربه سینمای خود را با عباس کیارستمی پشت سر گذاشت. وی در سال 1383 در فیلم "شیرین" کیارستمی به ایفای نقش پرداخت.

حمیده خیرآبادی

حمیده خیرآبادی بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون در سال 1389 از دنیا رفت و در بهشت زهرا (س) در مقبره خانوادگی به خاک سپرده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *