رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توانایی ستاد صبر در محتومه کردن ۸۰ درصد از پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی

14:11 - 28 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۵۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به منظور استفاده از ظرفیت روحانیون، فرهنگیان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و ادارات و سازمان‌های حمایتی در ایجاد صلح و سازش، ستاد صبر استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل جلسه داد.

توانایی ستاد صبر در محتومه نمودن ۸۰ درصد از پرونده‌های وارده به دستگاه قضاییبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد،به منظور استفاده از ظرفیت روحانیون، فرهنگیان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و ادارات و سازمان‌های حمایتی در ایجاد صلح و سازش، ستاد صبر استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه ستاد صبر، ستاد صلح و سازش، بخشایش و رضایت است و تنها به قوه قضائیه اختصاص ندارد بلکه وظیفه همه ارکان کشور است که در آن نقش ایفا می‌کنند، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های خداوند، صبر در مقابل ناملایمات است و در این زمینه در کلام حق و پیامبر (س) و ائمه اطهار (ع) سفارشات زیادی شده است.

وی فلسفه صبر را استفاده از فرهنگ دینی، اعتقادی و مذهبی دانست و با بیان اینکه خداوند رحمان در سوره مبارکه حجرات و در سوره های دیگری از قرآن، مردم را به صبر و صلح توصیه کرده است، گفت: با کار فرهنگی و با حضور همه متولیان و مسئولان، روحانیت معزز، نیرو‌های نظامی و انتظامی می‌توان نسبت به فصل خصومت و ایجاد صلح و سازش اقدام نمود.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد این ظرفیت وجود دارد که ۸۰ درصد از مواردی که به دادگستری مراجعه می‌نمایند را با صلح و سازش مختومه کرد.
 
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ظرفیت ستاد ملی صبر همان کاربردی کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی، انجام سیره اهل بیت (ع) و پیروی از رهنمود‌های حضرت امام (ره) و سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است، خطاب به اعضای ستاد صبر اظهار کرد: شما انسان‌های شایسته، سفیری فرهنگی برای نظام در محل زندگی و کارتان هستید، چون زنده کردن این فرهنگ قدیمی بسیار ارزشمند است.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با کمک ستاد صبر، ورودی به محاکم کمتر می‌شود بنابراین وظیفه ماست که جامعه را به سوی فرهنگ بخشش هدایت نماییم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *