آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی/ خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان/ رازهایی که دانشمندان هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارند

14:22 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۱۷۵
آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی، خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان، رازهایی که دانشمندان هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارند و ... را در بسته اخبار برگزیده بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی، خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان، رازهایی که دانشمندان هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارند و ... را در بسته اخبار برگزیده بخوانید.

رازهایی که دانشمندان هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارند

دیجی‌رو: شاید فرض کنید که دانشمندان روی تمام مولکول‌های غالب در جهان هستی درک و تسلط دارند، اما این‌طور نیست، آب همچنان برای دانشمندان مرموز است. دلیل آن هم این است که به نظر می‌رسد آب از قوانین خودش پیروی می‌کند. مثلاً وقتی مایعات، جامد می‌شوند، وزنشان بیشتر می‌شود اما آب برعکس سبک‌تر می‌شود. دانشمندان همین‌طور هنوز نمی‎دانند که آب دقیقاً چطور بخار می‌شود، چرا یخ لغزنده است یا چرا آب داغ زودتر از آب سرد یخ می‌زند. تمام این ناهنجاری‌ها قوانین عادی فیزیک را رد می‌کنند. دانشمندان نمی‌توانند دقیقاً به شما بگویند که گرانش یا جاذبه چیست. بعضی‌ها آن را موج قلمداد کرده‌اند، اما این نظریه هنوز تأیید نشده است. نظریه‌ی فعلی، گرانش را چیزی مابین تئوری نسبیت و تئوری کوانتومی عنوان می‌کند. دانشمندان حتی به این فکر می‌کنند که آیا زمان واقعا وجود دارد یا یک مفهومی است که مغز ما اختراع کرده و یا یک توهم است؟ وقتی شما از دانشمندان راجع به ارتباط بین ذهن و مغز سؤال می‌کنید آن‌ها فقط می‌توانند اطلاعاتی که راجع به مغز دارند را برای شما توضیح بدهند، چرا که توضیح ذهن بسیار دشوارتر است و هر کدام از آن‌ها توضیحات و توجیهات مختلفی درباره آن دارند.

از خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان تا شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی! / آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی


بن ‌سلمان گران ‌ترین خانه جهان را خرید

ایسنا: روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد، ولیعهد عربستان کسی است که یک کاخ گرانقیمت فرانسوی را در سال ۲۰۱۵ به قمیت ۲۲۵ میلیون پوند معادل ۳۰۰ میلیون دلار خرید؛ کاخی که مجله فورچون آن را «گرانقیمت‌ترین خانه در جهان» توصیف کرده است. هویت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مالک «کاخ لویی چهاردهم» در زمان خرید این عمارت گرانقیمت توسط یکسری کمپانی‌های پوششی مستقر در فرانسه و لوکزامبورگ مخفی ماند. اما براساس تحقیقات نیویورک تایمز مشخص شد که این کمپانی‌ها همگی وابسته به «کمپانی سرمایه گذاری هشت» یک کمپانی سعودی تحت مدیریت فردی به نام «عماد خاشقچی» هستند. عماد قاشقچی برادرزاده عدنان قاشقچی، تاجر میلیاردر سابق اسلحه است که کاخ را در سال ۲۰۰۹ توسعه داد و آن را با سبک بسیار فاخر و تکنولوژیک و با سیستم‌های صوتی و نور مجهز کرد.

از خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان تا شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی! / آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی


هوای تهران برای پنجمین روز پیاپی ناسالم است

ایرنا: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 امروز با 4عدد افزایش بر روی عدد 147 قرار گرفته و برای گروه های حساس ناسالم است. غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز دراین مدت از 54 به 55 افزایش یافته؛ میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز در 24 ساعت گذشته از 86 به 92 افزایش یافته است. ایستگاه پیروزی (منطقه 13) با شاخص 180، تربیت مدرس (منطقه 6) با شاخص 170 و شهرداری منطقه 11 با شاخص 169 بیشترین میزان آلودگی شهر تهران در 24 ساعت گذشته را داشتند.

کوسه 512 ساله «گرینلند» احتمالا قدیمی‌ترین مهره‌دار زمین است

تک‌تایمز: این کوسه یک تنی فقط یکی از کوسه‌های گرینلند است که توسط تیم دانشمندان کشف شده و با سن 512 سال احتمالا پیرترین مهره‌دار زنده موجود روی زمین است. دانشمندان معتقدند که آنها ممکن است قدیمی‌ترین مهره‌دار زنده جهان را در قالب یک کوسه باستانی گرینلند کشف کرده باشند. اما چه چیزی کوسه‌های گرینلند را به موجوداتی مرموز تبدیل کرده است؟ تعیین سن به روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن نشان می‌دهد که این کوسه‌های باستانی بین 272 تا 512 سال سن دارند. گروهی از دانشمندان دانمارکی معتقدند که قدیمی‌ترین مهره‌دار زنده جهان را در میان کوسه‌های گرینلند کشف کرده‌اند. پیش از کشف آنها، قدیمی‌ترین مهره‌دار شناخته شده به نظر می‌رسید یک نهنگ غول‌پیکر 211 ساله باشد، اما نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین مهره‌دار زمین بیشتر از این‌ها سن دارد. گفتنی است که کوسه گرینلند هر سال فقط یک سانتیمتر رشد می‌کند، به همین علت است که دانشمندان متوجه شدند که این کوسه ماده 5.5 متری چندین قرن زندگی کرده است.

خانه موزه اسباب بازی و عروسک کاشان

تسنیم: برای اولین بار قدیمی ترین عروسک های خیمه شب بازی ایران با قدمت ۱۵۰ سال، عروسک های محلی ایران، نمونه هایی از عروسک های ملل دیگر و اسباب بازی ها از حدود ۱۰۰ سال پیش تاکنون در شهر کاشان (در خانه ای تاریخی منسوب به «جعفر علامه فیضی» شاعر و روحانی اواخر قاجار) گرد آمده اند. اجرای خیمه شب بازی سنتی، کارگاه آشنایی و ساخت اسباب بازی و عروسک، فروشگاه اسباب بازی و عروسک های دست ساز از بخش های مختلف موزه هستند. موزه ای که پس از بازگشایی و مرمت به عنوان موزه اقامتگاه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

از خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان تا شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی! / آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی

از خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان تا شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی! / آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی

از خرید گران‌ترین خانه جهان توسط بن سلمان تا شیرینی‌های ممنوعه در کره‌شمالی! / آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی


آخرین خبر‌ها از طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین روند بررسی فرایند بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی را در مجلس را تشریح کرد. بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا روز 29 اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت)، 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) 13 فروردین (روز طبیعت)و همچنین 15 خرداد (قیام 15 خرداد) از تعطیلات رسمی حذف شوند. بر اساس این طرح پیشنهاد شده تا تعطیلات نوروز از 13 به 5 روز کاهش یابد. همچنین در طرح مذکور پیشنهاد شده تا به جای تعطیلی پنجشنبه روز‌های شنبه تعطیل باشد. تعطیلی روز شنبه به این دلیل در طرح مذکور مطرح شده که با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ایران و از طرف دیگر تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه در سایر کشور‌ها، عملاً ارتباطات ایران با آن کشور‌ها 4 روز قطع می‌شود.

دزد مدرسه‌های منطقه 17 دستگیر شد

میزان: در پی سرقت از چند مدرسه در سطح حوزه استحفاظی در منطقه 17 سریعا دزد منطقه شناسایی و دستگیری سارقان این مدارس در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری قرار گرفت. بابررسی میدانی از طریق دوربین‌های مداربسته مدارس اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی انجام که نهایتا سارق اصلی شناسایی ودستگیر شد. به گفته سرهنگ نادری در بازرسی از مخفیگاه سارق تعداد چهار دستگاه از لپ تاپ‌های به سرقت رفته از مدارس کشف شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *