"ارتش پاکستان" خواستار فتوای علمای این کشور علیه طالبان شود

19:11 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۴۰
یک روزنامه پاکستانی فاش کرد که اشرف غنی در جریان سفر ماه گذشته رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل خواسته بود تا علمای پاکستانی علیه گروه طالبان فتوا صادر کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ، در حالی که اخیرا حامدکرزی رئیس جمهور سابق افغانستان بارها تلاش کرد تا دولت پاکستان علمای این کشور را به صدور فتوا علیه گروه طالبان متقاعد کند، اما تلاش‌هایش با شکست روبرو شد. این درخواست بار دیگر از سوی اشرف غنی نیز مطرح شده است.

روزنامه پاکستانی «داون» در گزارشی نوشت: در سفر ماه گذشته رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل، اشرف غنی از ژنرال «قمر جاوید باوجوه» خواسته بود تا علمای پاکستانی علیه گروه طالبان فتوا صادر کند.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد ارتش پاکستان به اشرف غنی قول داده بود که به زودی علمای این کشور علیه گروه طالبان فتوا صادر می‌کند.

در حالی که بسیاری از مقامات طالبان در مدارس دینی پاکستان تحصیل کرده‌اند ارتباط آنها با مدارس پاکستانی امری پوشیده نیست اما اینکه چه کسانی از علمای پاکستانی این فتوا را صادر خواهند کرد هنوز مشخص نشده است.

در گذشته حامد کرزی از «مولانا فضل‌الرحمان» و «مولوی سمیع‌الحق» موسوم به پدر معنوی طالبان خواسته بود تا علیه گروه طالبان فتوا صادر کند اما این موضوع هرگز تحقق نیافت.

با وجود تلاش‌های دولت کابل و قول رئیس ستاد ارتش پاکستان اما رسانه‌ها و مقامات پاکستانی تا کنون به صدور فتوا علیه گروه طالبان نپرداخته‌اند.

به نوشته روزنامه داون، با وجود اینکه بسیاری از رهبران طالبان از شاگردان مدارس دینی و علمای پاکستانی محسوب می‌شوند ممکن است صدور فتوا نتواند شدت جنگ در افغانستان را کاهش دهد.

این در حالی است که پس از دیدار رئیس ستاد ارتش پاکستان با مقامات افغان ماه گذشته رسانه‌های دو کشور اشاره‌ای به تعهد ژنرال باجوه مبنی بر صدور فتوا علیه طالبان نکردند.

شهریور ماه گذشته ائتلاف احزاب مذهبی سیاسی پاکستان موسوم به «جمعیت علمای اسلام پاکستان» به رهبری مولانا سمیع‌الحق ضمت حمایت از شبکه حقانی و گروه طالبان اعلام کرد که گروهای وابسته به این ائتلاف در افغانستان در حال جنگ هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *