نیروی دریایی امروز در مقیاس جهانی عمل می‌کند

21:54 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
‎فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناور‌ها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با برنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریا‌های آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، امير دريادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی به دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران اظهار داشت: «دریا» همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.

‎وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دریا فرصت بزرگی برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. دریا برای کشورهای دریایی و به ویژه تمدن‌های دریایی عامل مهم زندگی است و هیچ کشور ساحلی نیست که منافعی در دریا نداشته باشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند منافع دریا متعلق به همه است و امکانات دریایی پر برکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه می‌شود از این برکت به نفع کشور استفاده نکرد.

‎امیر خانزادی بیان داشت: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ضمن حضور در دریا، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تضمین امنیت چرخه اقتصاد ملی از طریق دریا را با ورود به عرصه سازندگی و ساخت تجهیزات دفاعی در طیف‌های گوناگون شامل شناورهای تندرو، ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها، گام‌های اساسی در زمینه‌ی استقلال دفاعی برداشته است.

‎فرمانده نداجا ادامه داد: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناورها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با برنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریاهای آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

‎وی تصریح کرد: در این فرآیند همزمان با برگزاری رزمایش‌های تخصصی، رزمایش‌های بزرگ دریایی و رزمایش‌های مشترک، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در دریا ارتقا داده شده و توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشورهای دوست و همسایه به اثبات رسیده است.

انتهاي پيام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *