بررسی کلیات لایحه بودجه سال 97 با حضور نوبخت در کمیسیون برنامه و بودجه

18:13 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۸۸۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی «کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت:کلیات لایحه بودجه سال 97 امروز بعدظهر با حضور نوبخت و معاونین سازمان برنامه و بودجه بررسی شد و رای گیری برای کلیات آن به فردا صبح موکول شد.

بررسی کلیات لایحه بودجه سال 97 با حضور نوبخت در کمیسیون برنامه و بودجهبه گزارش گروه سیاسی ، محمد مهدی مفتح با اشاره به نشست امروز بعدظهر کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال 97 با حضور نوبخت و معاونین سازمان برنامه و بودجه بررسی شد و رای گیری برای کلیات آن به فردا صبح موکول شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دراین جلسه گزارشی از سوی پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ارائه شد، که بر اساس آن مشخص شد دولت اصلاحات ساختاری و محتوای در بودجه سال 97 اعمال کرده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در بخش اصلاحات ساختاری دولت ردیف های اصلی و متفرقه ساماندهی را داده و بر همین اساس تعداد قابل توجهی از ردیف های متفرقه کاهش یافته و ارقام آن که 20 درصد بودجه بود به 11.8 درصد تقلیل یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت جدول 17 را از لایحه بودجه سال 97 حذف کرده است، توضیح داد: اما مباحث ضروری این جدول در ذیل دستگاه های مربوطه قرار گرفته است. همچنین درآمدهای اختصاصی به دو بخش عمرانی و جاری تقسیم شد بر این اساس 11 هزار و 500 میلیارد تومان به سمت پروژه های عمرانی سوق پیدا کرده و 40 هزار میلیارد تومان برای جاری و هزینه ای درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه هزینه های جاری استان ها افزایش یافته است، بیان داشت: در سنوات گذشته بودجه هزینه های جاری استانی 4.3 درصد بود که در سال 97 به 24.3 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین 868 پروژه عمرانی ملی، استانی تلقی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به ددنبال بودجه ریزی عملیاتی است، بیان داشت: تامین بودجه 34درصد دستگاه یعنی 140 دستگاه مبتنی بر عملکرد تنظیم شده و اعتبارات 100 درصد دستگاه های استانی مبتنی بر عملکرد در نظر گرفته شد.

براساس گزارش خانه ملت، مفتح گفت:در نهایت مقرر شد تا رای گیری برای کلیات لایحه بودجه سال 97 فردا در نشست صبح کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *