طرح آمریکا برای حمله پیش‌دستانه به کره‌شمالی؛ پیونگ‌‌یانگ آماده آزمایش موشکی دیگر

12:32 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۷۲۷
تلویزیون دولتی کره‌شمالی روز یکشنبه در واکنش به تهدیدهای اخیر مقامات کاخ سفید برای حمله پیش‌دستانه به کره‌شمالی هستند، رئیس‌جمهور آمریکا را پیر دیوانه‌ خطاب کرد.

ادامه جنگ لفظی مقامات واشنگتن و پیونگ‌یانگ؛ کره‌شمالی آماده آزمایش موشکی دیگربه گزارش گروه بین‌الملل ، در ادامه جنگ لفظی مقامات آمریکا و کره‌شمالی روز یکشنبه تلویزیون دولتی کره‌شمالی بیانیه شدیداللحنی علیه ترامپ و دولت آمریکا منتشر کرد.

بیانیه دولت کره‌شمالی در خصوص اظهارات اخیر مقامات آمریکا درباره این کشور را تلویزیون دولتی «KCNAl» منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که پیر دیوانه‌ای مانند ترامپ که از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیما هواسونگ ۱۵ هراسان شده، از «آغاز رویکردی جدیدی» علیه کره‌شمالی می‌گوید.

پیونگ‌ یانگ در تاریخ ۲۸ نوامبر موشک بالستیک قاره‌پیمایی را آزمایش کرد که برد و ارتفاع پرواز آن از تمام آزمایش‌های کره‌ شمالی بیشتر است؛ دولت کره‌شمالی پس از این آزمایش طی بیانیه‌ای اعلام کرد موشک قاره‌پیما «هواسونگ ۱۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای توان هدف‌قراردادن تمام خاک آمریکا را دارد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که کره‌شمالی تصمیم دارد  امروز (یکشنبه 17 دسامبر) در مراسم سالگرد کیم جونگ ایل، رهبر پیشین این کشور، یک آزمایش موشکی دیگر انجام دهد.

بیانیه پیونگ‌یانگ با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا به خروج شهروندانش از کره‌جنوبی می‌افزاید که جناح جنگ‌طلب آمریکا از کنگره این کشور خواسته تا موضوع حمله پیش‌دستانه به کره‌شمالی را بررسی کند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته بار دیگر سخنان پیشین خود را تکرار کرد که اگر کره شمالی حتی تلاش کند و آمریکا یا هریک از همپیمانان ما را تهدید کند، کاملاً نابود خواهد شد. همانطور که می‌دانید، دیپلماسی از برخی جهات بسیار عالی است اما باید صادق بود که کره شمالی بسیار از حد گذشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *