"مسکو" به دولت سوریه برای مقابله باتروریست های مورد حمایت آمریکا کمک می کند

21:20 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۵۰
رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه به اخبار معتبر مبنی بر کمک آمریکا به تروریست های شکست خورده داعش برای سازماندهی و حمله به نیروهای دولتی سوریه اشاره کرد و گفت: مسکو به دولت قانونی سوریه برای مقابله باتروریست های مورد حمایت واشنگتن کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، مرکز روسی برقراری صلح بین گروه های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در گزارشی یادآورشد: مربیان نظامی آمریکایی در اردوگاه های پناهندگان در سوریه، واحدهای مسلح از جنگجویان را که پیشتر سلاح های خود را زمین گذاشته اند، تشکیل می دهند و آنها را برای مقابله با واحدهای ارتش سوریه سازماندهی می کنند.

سپهبد ویکتور بوندریف رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) و فرمانده پیشین نیروی هوافضای این کشور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه با کمک به دولت بشار اسد در سوریه اجازه نخواهد داد که آمریکا بار دیگر اوضاع این کشور را متشنج کند.

وی ادامه داد: کاملا واضح است که آنها (آمریکا و متحدانش) سوریه را آسوده نمی گذارند و بار دیگر پنهانی زمینه را برای بی ثبات کردن اوضاع این کشور فراهم می کنند.

مقام پارلمانی روس گفت: اطمینان دارم حکومت سوریه از نیروی کافی برای مقابله با این توطئه برخوردار است و به هیچکس اجازه برقراری دوباره هرج و مرج در کشور را نخواهد داد.

بوندریف گفت: روسیه به نوبه خود به این کشور کمک می کند. پایگاه هوایی در حمیمم را حفظ و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس را نیز توسعه می دهیم و به پایگاه نظامی دریایی بزرگ تبدیل می کنیم.

وی افزود: این نخستین بار نیست که آمریکا از تروریست ها و نیروهای خرابکار درسوریه حمایت می کند. واشنگتن از موفقیت های نظامی و ژئوپلیتیکی روسیه در سوریه و برقراری ثبات در این کشور آرام و قرار ندارد. آمریکا قصد داشت سوریه را نیز مانند لیبی تجزیه کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *