اخاذی طالبان از رانندگان خودروهای باربری در مسیر هرات - غور

18:05 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۴۳
عضو شورای ولایتی غور با اشاره به ناامنی‌ها در ولایت غور و مسیر هرات - غور گفت: طالبان در این مسیر بادادن قبض‌های حق العبور به رانندگان خودروهای باربری و مسافربری، پول جمع‌آوری می‌کنند.

اخاذی طالبان از رانندگان خودروهای باربری در مسیر هرات - غور

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالحمید ناطقی عضو شورای ولایتی غور با اشاره به ناامنی‌ها در ولایت غور و مسیر هرات - غور گفت: طالبان در این مسیر با دادن قبض‌های حق العبور به رانندگان خودروهای باربری و مسافربری، پول جمع آوری می‌کنند.

وی افزود: در این قبض ها نوشته شده که این مبالغ توسط کمیسیون اقتصادی طالبان مسلح جمع آوری می‌شود و برای کمک به مجاهدین است.

اعضای شورای ولایتی غور بارها برای اخاذی گروه‌های مخالف و طالبان مسلح اعتراض کردند اما دولت افغانستان هیچ توجه ای برای مانع شدن از اخاذی‌های طالبان مسلح و گروههای دیگر در این مسیر نکرده است.

ناطقی تاکید کرد: اخاذی‌های این گروه‌های مخالف مسلح دولت و طالبان در مسیر شاهراه هرات - غور سبب شده است که تا قیمت موادغذایی و تمام اموال وارداتی چند برابر افزایش یابد. آنها هشدار می‌دهند که اگر این اخاذی‌ها ادامه یابد شهروندان این ولایت با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

«غلام ناصر خاضع» والی غور گفت: اخاذی در مسیر شاهراه هرات - غور یک چالش جدی است که از گذشته تا حال وجود دارد. برنامه ای در دست است تا در سال جدید با برنامه های نیروهای امنیتی جلو این اخاذی‌ها در این مسیر گرفته شود.

فعالین مدنی در غور می‌گویند افرادی که در این مسیر اخاذی می‌کنند چندی قبل به پروسه صلح پیوسته بودند و یکی از خواسته‌های این افراد جمع آوری پول از خودروهای باربری و مسافربری بود که برخی منابع دولتی افغانستان آن را قبول کرده بودند. این فعالین تاکید دارند که تا حالا چندین بار نسبت به این مسله اعتراض کرده اند اما کسی صدای آنها را نشنیده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *