وظیفه قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم، سیاستگذاری و نظارت است

13:45 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بر اساس قانون اساسی، سیاستگذاری و نظارت در مسئله پیشگیری از وقوع جرم وظیفه قوه قضاییه است.

وظیفه قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم، سیاست گذاری و نظارت استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بر اساس قانون اساسی، سیاست گذاری و نظارت در مسئله پیشگیری از وقوع جرم وظیفه قوه قضاییه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در دیدار با مدیرکل صدا و سیما و معاونین این سازمان افزود: آنچه که می‌تواند تحقق هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را تسهیل و تسریع نماید، همدلی، همراهی، همفکری و تعامل سازنده بین دستگاه هاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اصل کار پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را کار فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: گرچه کار فرهنگی پر هزینه و زمانبر است، اما تأثیری که می‌گذارد عمیق، ماندگار و اساسی است.

رحیمی زاده، بر نقش عظیم صدا و سیما و ظرفیت بی بدیل آن در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه تأکید کرد و گفت: معاونت اجتماعی دادگستری برنامه‌های زیادی را در دست تدوین و اجرا دارد و باید در یک نشست صمیمانه با حضور کارشناسان دو دستگاه راه‌های تعامل سازنده فی مابین ارزیابی گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *