ضرورت حمایت دیپلماتیک در پیگیری برخی پرونده‌های قضایی /گزارش‌های مغرضانه در مورد عدم رعایت حقوق متهم صحت ندارد

12:55 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان تهران با بیان اینکه گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود صحت ندارد به نقش دیده بانی وزارت امور خارجه در حمایت از حقوق ایران و صیانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاییه و تهاجماتی که علیه احکام می‌شود تاکید کرد.

ضرورت حمایت دیپلماتیک در پیگیری برخی پرونده‌های قضایی /گزارش‌های مغرضانه در مورد عدم رعایت حقوق متهم صحت ندارد/ احکام دادگاه‌های ما مبتنی بر قانون استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسات دوره‌ای در رابطه با برخی موضوعات تخصصی بحث و بررسی صورت می‌گیرد و در جلسه امروز پیرامون حقوق شاکی و متهم مباحثی مطرح شد و راهبرد‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه سرسختانه با ادعا‌های مغرضانه غربی‌ها مطرح و تببین شد.

وی با اشاره به قوانین جمهوری اسلامی ایران در مورد حقوق متهم و شاکی ادامه داد: گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود صحت ندارد، احکام دادگاه‌های ما مبتنی بر قانون است و از طرفی حضور وکیل در دادگاه‌ها الزامی است و بیشتر احکام قابل تجدید نظر هستند.

دادستان تهران تصریح کرد:ادعا‌هایی که در رابطه با محکومان با مواد مخدر مطرح می‌شود و همچنین گزارش‌های خلاف واقع در مورد عدم رعایت حقوق متهم در ایران صحت ندارد.

جعفری دولت آبادی در رابطه با اهمیت حمایت دیپلماتیک در پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: مسایل حقوق بشری از مسایل ملی ما است این در حالی است که در ستاد حقوق بشر هر سه قوه حضور دارند و این هماهنگی اهمیت بسزایی دارد به عنوان مثال ممکن است حکمی صادر شد و دولت‌هایی در مورد آن حکم ادعا‌هایی مطرح کنند که باید در این زمینه هماهنگی و همکاری بین بخش‌ها افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد شناسایی اموال بابک زنجانی تعاملات دیپلماتیک چگونه بود، ادامه داد: قضات ما الزاما برای پیدایش اموال نمی‌توانند سفر کنند و این کار باید با همکاری سفارتخانه انجام شود.

دادستان تهران در پایان بر نقش دیده بانی وزارت امور خارجه در حمایت از حقوق جمهوری اسلامی ایران و صیانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاییه و تهاجماتی که علیه احکام می‌شود تاکید کرد.

مشروح این همایش را اینجا بخوانید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *