آمریکایی‌ها با نقض فاحش موارد مندرج در برجام قصد دارند برای ایران مشکل ایجاد کنند

13:36 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۴۴
دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: آمریکا کاری ندارد که فروش هواپیما و قطعاتش در توافق نامه برجام بوده یا خیر و به راحتی دست به نقض برجام می‌زند. آمریکایی‌ها با نقض فاحش موارد مندرج در برجام قصد دارند برای ایران مشکل ایجاد کنند.

هواپیمااحمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای اعمال محدودیت‌هایی در فروش هواپیما به ایران بیان کرد: پیش بینی این موضوع برای ما آسان بود، زیرا عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در عرصه جهانی بار‌ها دیده شده و این عهد شکنی‌های آمریکا منحصر به رابطه شان با ایران نیست.

وی ادامه داد: آمریکا در تمام دنیا به صورت ارباب و رعیتی عمل می‌کند و این خوی آمریکا و همه دولتمردان این کشور است که تصمیم گیری‌ها و اقداماتشان متاثر از سازمان‌های جاسوسی این کشور است.

کریمی اصفهانی عنوان کرد: ممکن است یک رئیس جمهور درآمریکا با یک فرهنگ خاص روی کار بیاید، اما آن‌ها در مجموع به دنیا اینطور نگاه کرده همیشه خود را از دست بالا گرفته و مردم سایر کشور‌های دنیا را دست پایین می‌گیرند و اینگونه است که باید در روابط و تعهداتمان با آنها پیش بینی این عهد شکنی‌ها را می‌کردیم.

وی گفت: آمریکا کاری ندارد که فروش هواپیما و قطعاتش در توافق نامه برجام بوده یا خیر و به راحتی دست به نقض برجام می‌زند.آمریکایی‌ها با این اقدامات و نقض فاحش برجام قصد دارند برای ایران مشکل ایجاد کنند.

دبیر جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار یادآور شد: باید به آمریکاییها ثابت کنیم دوره قبضه کردن مردم دنیا بسر آمده  است و آنها نمی توانند نظامات ومردم دنیا را برده خود حساب کنند حداقل این است که این را در ایران با بودن قانون اساسی وراهنمایی رهبرمعظم انقلاب این موضوع غیر قابل پذیرش است.

وی در پایان تأکید کرد: هر قدر مسئولان ودولتمردان ما در برابر زیاده خواهی های آمریکا مصمم و یکصدا باشند، توفیق بیشتری خواهیم داشت.بدین خاطر که حتی با رفع موانعی که مد نظر آنهاست، آنمریکاییها اصلا چارچوب برجام را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

منع فروش هواپیما یا قطعات آن به ایران از سوی آمریکا نقض برجام است

 آمریکا صلاحیت میانجیگری نداشته و به حقوق شهروندی پایبند نیست



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *