رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت آموزش پیشگیری‌های رشدمدار در میان والدین کودکان زیر ۱۲ سال

11:27 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بر اهمیت آموزش پیشگیری‌های رشدمدار در میان والدین کودکان زیر ۱۲ سال تاکید کرد و گفت: سلامت و سعادت جامعه منوط به آموزش کودکان است، چرا که تنها در این صورت است که می‌توان نسلی سالم و سلامت را در آینده پرورش داد.

ضرورت آموزش پیشگیری‌های رشدمدار در میان والدین کودکان زیر ۱۲ سالمهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز  در گفت‌و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی   از برگزاری دو کارگاه آموزشی تربیت مدرس ۲۰ مهارت پیشگیری‌های رشدمدار با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در این طرح ۲۰ مربی با مدرک تحصیلی کارشناسی و حوزوی، نحوه چگونگی تدریس مباحث به والدین کودکان ۷ تا ۱۲ سال را فرا گرفتند.

وی گفت: این کارگاه‌ها با هدف تقویت عوامل محافظتی و خنثی کردن عوامل خطر در رشد کودک، منجر به رشد اجتماعی مطلوب، خود کنترلی، رشد هیجانی و رشد تحصیلی کودکان می‌شود و چگونگی افزایش آگاهی‌های والدین در زمینه مهارت‌های مربوط به بهبود روابط خانوادگی، تأثیر فن آوری‌های نوین و رسانه، عوامل رشد کودک و ... از مباحث مطرح شده در این کارگاه‌ها است.

این مقام قضایی بیان کرد: آشنایی والدین با خصوصیات و مشکلات رشدی کودک و علل آن‌ها، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود بهزیستی خود، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود روابط خانوادگی، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود رشد کودک، مهارت‌های خیرگزینی، تاب آوری، سواد رسانه و...در این کارگاه ۵ روزه مورد بحث و بررسی قرار گرفتتند.

جوهری بر اهمیت آموزش پیشگیری‌های رشدمدار در میان والدین کودکان زیر ۱۲ سال تاکید کرد و سلامت و سعادت جامعه را منوط به آموزش کودکان دانست و گفت: تنها در این صورت است که می‌توان نسلی سالم و سلامت را در آینده پرورش داد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه در سال جاری در تمام مدارس شهرستان نظرآباد و مدارسی که در شهرستان کرج تحت پوشش طرح نماد قرار دارند اجرا خواهد شد، برگزاری دوره‌های مربی گری برای آماده سازی مربیان جهت اجرای دقیق این طرح را ضروری دانست.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *