از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ/ چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند

10:03 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۴۰
از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ، چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند و .. را در بسته فناوری میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ، چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند و .. را در بسته فناوری میزان بخوانید.

رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری!

زوم تک: دو رقیب بزرگ، شرکت سامسونگ و شرکت اپل تنها سازندگان موبایل با چیپ ست ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۸ هستند. واقعیت موجود حال حاضر این است که کند شدن سرعت رشد بازار‌های گوشی‌های هوشمند به کاهش قیمت چیپ ست‌های پردازشی و در نتیجه باعث کاهش حاشیه سود حاصل از فروش آن‌ها شده است؛ بنابراین بر طبق این گزارش‌ها و واقعیت‌های موجود به جز دو رقیب سر سخت و بزرگ یعنی اپل و سامسونگ سایر کمپانی‌های دیگر برنامه‌های تکاملی و توسعه‌ای خود را برای طراحی و تولید چیپ ست‌های هفت نانو متری با احتیاط هر چه بیشتر دنبال می‌کنند. بر اساس تعدادی گزارش اقتصادی در مرود برآورد‌های سود و ضرر، وضعیت حال حاضر بازار باعث شده است که توسعه و پیشرفت چیپ ست‌های هفت نانو متری در شرایط و حالتی صرفه اقتصادی دارد که تولید کننده پچ‌های این عرصه بتوانند سالیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون عدد از این چیپ ست‌ها را به فروش برسانند و اگر بیشتر در بازار موبایل جهان بنگریم در می‌یابیم که تنها شرکت اپل و شرکت سامسونگ است که این تعداد گوشی را در سال تولید می‌کنند. در این زمینه حتی کمپانی بزرگ هوآوی هم هنوز در شک و تردید است که این توسعه درباره چیپ ست‌های هفت نانو متری را انجام دهد یا نه. چون که هزینه‌هایی که مجبور است در این راه صرف کند نسبت به سودی که می‌تواند به جیب بزند اصلا قابل مقایسه نیست.

از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ/ چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند


ساخت اسپیکر از سنگ

گیزمک: دو مهندس ایتالیایی با خلاقیت و توان مهندسی و طراحی خود اسپیکر‌هایی از جنس سنگ طراحی کردند. باکس اسپیکر‌ها معمولا از چوب یا به خاطر صرفه‌جویی در هزینه از پلاستیک ساخته می‌شوند. اگرچه اسپیکر‌هایی راهم دیده‌ایم که با استفاده از مواد دیگری مانند شیشه و بتن هم ساخته شده‌اند. حال دو مهندس ایتالیایی، برای اسپیکر‌های سنگی‌شان طراحی ایتالیایی با تلفیق طراحی ایتالیایی و سنگ تراشی سنتی اسپیکر‌هایی را عرضه کرده‌اند که برای جمع آوری بودجه در وبسایت «کیک استارتر» قرار گرفته است. این محفظه‌ها که برای همه انواع اسپیکر سنگی کاربرد دارند، از تراکیت یا زبره‌سنگ از تپه‌های «یوگانین» در نزدیکی محل زندگی سازندگان آن‌ها تراشیده می‌شوند. گفته می‌شود این سنگ آتش‌فشانی که گاهی اوقات در معماری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، ویژگی‌های مکانیکی منحصر به فردی دارد و ویژگی‌هایی سازگار با صدا در آن یافت شده است. نام هر یک از این اسپیکر‌ها براساس نام یک سیارک انتخاب شده است تا به موضوع سنگ مرتبط باشد.

از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ/ چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند

ساخت ربات‌هایی که مثل حشرات رفتار می‌کنند

ساینس‌دیلی: جمعی از مهندسان دانشگاه کورنل روی برنامه نویسی جدیدی کار کرده‌اند که براساس آن ربات هم سایز حشرات با تقلید از نحوه عملکرد مغز آن‌ها کار می‌کنند. در حالی که مهندسان در ساخت ربات‌های کوچک حشره مانند موفق بودند و به برنامه نویسی آن‌ها ادامه می‌دهند تا ربات‌های دقیقاً مانند حشرات خلق کنند، جمعی از مهندسان کورنل روی برنامه نویسی جدیدی کار کرده‌اند که براساس آن ربات با تقلید از مغز حشرات کار می‌کند. با این روند روزی فرا خواهد رسید که مردم متوجه نخواهند شد که آیا یک حشره روی دیوار واقعی است یا یک ربات.

توافق تویوتا و پاناسونیک در تولید نسل جدید باتری خودروی

زومیت: دو برند معتبر تویوتا و پاناسونیک در زمینه تولید باتری‌های پریسماتیک برای استفاده در خودروی الکتریکی همکاری می‌کنند. تویوتا و پاناسونیک برای معرفی طرح خود جهت توسعه باتری پریسماتیک خودرو‌های الکتریکی، کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ژاپن برگزار کردند. چنین همکاری پیش از این نیز انجام شده بود و دو شرکت از سال ۱۹۵۳ با هم روابط تجاری و صنعتی دارند. در سال ۱۹۹۶، تویوتا و پاناسونیک سرمایه‌گذاری در زمینه باتری را آغاز کردند که نتیجه آن شرکت تولید خودروی الکتریکی انرژی پاناسونیک بود. در حال حاضر، پاناسونیک در تأمین باتری‌های پریسماتیک لیتیوم یون مخصوص خودرو‌های الکتریکی برند‌های مختلف، فعالیت دارد. این توافق‌نامه به دنبال یافتن راه حلی برای بهبود مسائلی مانند گرم شدن زمین، آلودگی هوا، از بین رفتن منابع طبیعی و امنیت انرژی است. علاوه بر این، توافق‌نامه در نظر دارد تقاضا و تمایل مشتریان برای خرید خودروی الکتریکی طی سال‌های آتی افزایش یابد. به‌منظور تحقق این اهداف، تویوتا و پاناسونیک باید پیشرفت بیشتری در زمینه باتری خودرو داشته باشند؛ دستیابی به این باتری‌ها، از جمله فناوری‌های حیاتی در زمینه تولید خودروی الکتریکی خواهد بود.

از رقابت سامسونگ و اپل بر سر چیپ ست ۷ نانومتری تا ساخت اسپیکر از سنگ/ چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند


چند قابلیتی که گلکسی اس ۹ را به تلفن هوشمند بهتری تبدیل می‌کند

دیجیاتو: گلکسی اس ۹ سامسونگ مراحل آخر طراحی و تولید را پشت سر می‌گذارد و تا دو سه ماه دیگر هم معرفی شده و از راه می‌رسد. طبق آخرین شایعات و گزارش ها، این تلفن همراه در تاریخ هشتم اسفند ماه سال جاری معرفی می‌شود، کمی زودتر از تاریخ مرسوم سال‌های گذشته. تاکنون چندین قابلیت آن را شنیده ایم و می‌دانیم گلکسی اس ۹ به آخرین فناوری نمایشگر Super AMOLED سامسونگ مجهز است، نمایشگری حتی بهتر از آنچه که در اس ۸ شاهدش بودیم، دوربین آن هم نیز قرار است بهبود‌هایی پیدا کند و اس ۹ اولین پرچمدار سامسونگ با اندروید ۸ اوریو خواهد بود. علی رغم همه این خبر‌های هیجان انگیز، هنوز نکات زیادی در مورد گلکسی اس ۸ وجود دارد که می‌تواند در اس ۹ بهتر شود. اصلا بحث بر سر قدرت سخت افزاری بیشتر نیست و این‌ها نکاتی هستند که می‌توانستند در اس ۸ هم رعایت شوند. بهره بردن از به روزترین فناوری چیپست‌های مجتمع یا استفاده از رم بیشتر کاملا عادی است، اما آنچه که می‌تواند اس ۹ را حتی از اس ۸ هم خاص‌تر جلوه دهد، چند نکته‌ای است که به صورت کلی در موردشان صحبت می‌کنیم. آزاردهنده‌ترین مشکل اس ۸ که همه کاربران این تلفن همراه با آن بار‌ها و بار‌ها برخورد داشته اند، جایگاه نادرست اسکنر اثر انگشت در کنار لنز دوربین اصلی موبایل است. تقریبا همه از این موضوع گلایه دارند و حق هم دارند. این اسکنر نه تنها در جایگاه درستی قرار نگرفته و سبب کثیف شدن لنز دوربین می‌شود بلکه بسیار هم کوچک است. با وجود پردازنده‌های فوق سریع، اما سامسونگ اکسپرینس هنوز هم مشکل نرم نبودن و گیر کردن را دارد. البته این مسئله آنقدر‌ها آزار دهنده نیست و زود به آن عادت می‌کنید، ولی بله، اگر یک تلفن همراه دیگر مثل آیفون یا پیکسل و وان پلاس را بردارید متوجهش خواهید شد. هیچ وقت کیفیت یک اسپیکر یا هدفون خوب با کیفیت اسپیکر‌های موبایل برابری نمی‌کند، اما برخی هم هستند که علاقه دارند موسیقی را با اسپیکر تلفن همراهشان گوش دهند. یا خیلی از ما دوست داریم در یک فضای باز موسیقی یا ویدیویی را با چند نفر به اشتراک بگذاریم. در این مورد، کیفیت اسپیکر‌های گلکسی اس ۸ در حد متوسط است. موبایل‌های جدید نظیر آیفون ۸، پیکسل ۲ و وان پلاس ۵T به مراتب اسپیکر‌های بهتری دارند و با این حال اکثر آن‌ها ضد آب هم هستند. داشتن آخرین نسخه از سیستم عامل واقعا مهم است. باعث می‌شود احساس به روز بودن کنید و حتی اگر موبایلی قدیمی داشته باشید انگار بر لبه تکنولوژی هستید. گلکسی اس ۸، اما هنوز اندروید ۷ نوقا را اجرا می‌کند، ماه‌ها بعد از عرضه پیکسل‌های گوگل با اندروید ۸ اوریو. سامسونگ از دیگر سازندگان موبایل‌های اندرویدی بدتر نیست، همه آن‌ها در این مورد بد هستند. اما با پروژه تربل گوگل قول داده که آپدیت‌های اندرویدی سریع‌تر اتفاق افتد و امیدواریم که گلکسی اس ۹ هم بخشی از این پروژه باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *