مردم در «بیت کوین» سرمایه‌گذاری نکنند/ وزارت‌های ارتباطات و اطلاعات نحوه فعالیت «بیت‌کوین» را رصد کنند

10:30 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۱۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «برنامه،بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: «بیت کوین» ظاهر خوبی دارد، اما آیا ما تجربه چنین کاری را در کشور داریم؟ و آیا این موضوع مورد تایید دستگاه امنیتی و نظارتی است؟ همگی این موارد نیازمند پاسخگویی است و مردم باید مقداری با دقت بیشتری در این رابطه عمل کنند.

مردم در «بیت کوین» سرمایه‌گذاری نکنند/ وزارت ارتباطات و اطلاعات نحوه فعالیت «بیت‌کوین» را رصد کنندمحمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین معروف به (پول دیجیتال ) گفت: متولیان این امر که در حوزه آی تی فعالیت می‌کنند این موضوع را به عنوان بازار سرمایه اعلام کرده‌اند که این بازار نقل و انتقالات پول را تسهیل می‌کند و امکاناتی را برای مبادلات پولی بانک‌های ما با بانک‌های خارجی فراهم می‌کند.

وی افزود: البته باید گفت این مسئله شاید در بسیاری از کشور‌ها برای مبادله و سرمایه‌گذاری متداول باشد، اما روی این مسئله در ایران باید دقت شود لذا بنده معتقدم هم باید وزارت ارتباطات و فناوری و هم وزارت اطلاعات ما این موضوع را  رصد کنند چراکه نوع نگاه بر این است که این بازار سرمایه و جدید جایگزین مبادلات ارزی بین کشور‌ها قرار گیرد، آیا ما تجربه چنین کاری را داریم؟ و آیا این موضوع مورد تایید دستگاه امنیتی و نظارتی است؟ همگی این موارد نیازمند پاسخگویی است و مردم باید با دقت بیشتری در این رابطه عمل کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بنده باید بگویم ما در موضوع سپرده گذاری در موسسه کاسپین هم شاید دچار چنین تشویشی شدیم لذا درست است که این مسئله یک نوع موضوع داخلی بوده و بسیار به زحمت افتادیم، اما اگر ما بخواهیم حالا به فضای مجازی برویم و در آن سرمایه‌گذاری کنیم آن موقع دیگر شاید صاحبان این عرصه و این تشکیلات را نشناسیم تا اینکه اگر مشکلی رخ داد مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

حسینی اضافه کرد: بنده از مردم خواهش می‌کنم و توصیه می‌کنم در این زمینه دقت کنند و از دستگاه‌های زیربط می‌خواهم به این مضووع رسیدگی کنند تا اینکه مردم دچار مشکلات نشوند بنابراین توصیه می‌کنم مردم در بیت کوین سرمایه گذاری نکنند و منتظر باشند تا مسئولین مجوزات لازم جهت فعالیت اینگونه مجموعه‌ها را صادر کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *