حالت فوق العاده در سودان جنوبی

3:46 - 23 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۷۹۲
رئیس جمهوری سودان جنوبی در پی ادامه درگیری ها در مرکز این کشور، در سه ایالت از مجموع 10 ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

حالت فوق العاده در سودان جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از پایگاه خبری روزنامه سودانی « الیوم التالی»، سالوا کر برای متوقف کردن جنگ و درگیری های نژادی، با اعلام حالت فوق العاده در سه ایالت «قوک» ، «دریاچه های شرقی » و «دریاچه های غربی»، به فرماندهی ارتش دستور داد مردم را در این مناطق خلع سلاح کند.


بر اساس دستور رئیس جمهوری سودان جنوبی، همه مردم این منطقه باید سلاح های خود را تحویل نیروهای ارتش دهند در غیر این صورت باید منتظر مجازات های سختی باشند.


'داروی مابور' یکی از نمایندگان مجلس از منطقه دریاچه های سودان جنوبی سه شنبه اعلام کرده بود که در جریان درگیری های قبیله ای در این منطقه طی یک هفته گذشته، 170 نفر کشته و حدود 200 تن دیگر زخمی شدند.


سودان جنوبی در سال 2011میلادی از سودان جدا شد. از ابتدای سال 2013میلادی که جنگ های داخلی در این کشور میان طرفداران 'سالوا کر' رئیس جمهوری و 'ریک ماشار' معاون سابقش آغاز شد، اقتصاد وابسته به نفت آن دچار فروپاشی شد و با بالا رفتن نرخ تورم، فقر مردم نیز افزایش یافت.


درگیری ها در این کشور تازه استقلال یافته ده ها هزار کشته و میلیون ها آواره در پی داشته است.
شمار سودانی های نیازمند به کمک های غذایی چهار میلیون و 800 هزار نفر تخمین زده شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *