گروه های درمانی همانند خبرنگاران هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار می گیرند

1:08 - 22 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۴۱۷
خلیفه از نهادهای بین المللی از جمله پزشکان بدون مرز خواست تا برای حمایت امدادرسانان فلسطینی فورا وارد عمل شوند.

گروه های درمانی همانند خبرنگاران هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار می گیرندبه گزارش گروه بین‌الملل ، محمود خلیفه معاون وزیر اطلاع رسانی فلسطین روز سه شنبه گفت: نظامیان صهیونیستی، گروه های امدادرسان را هدف قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، محمود خلیفه افزود: گروه های درمانی همانند خبرنگاران هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار می گیرند.


خلیفه از نهادهای بین المللی از جمله پزشکان بدون مرز خواست تا برای حمایت امدادرسانان فلسطینی فورا وارد عمل شوند.


جمعیت هلال احمر فلسطین امروز - سه شنبه - اعلام کرد که از آغاز اعتراضات به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از یک هزار و 700 نفر در نوار غزه و کرانه باختری زخمی شده اند.


وی با رد ادعاهای آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص حضور خودروهای امدادرسان برای انتقال مصدومان درگیری ها چند روز اخیر به مراکز درمانی گفت: این تنها بخشی از تبلیغات اشغالگران است.


معاون وزیر اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی جنگ پاکسازی نژادی را علیه مردم ما، جوانان ما و مقدسات اسلامی و مسیحی ما آغاز کرده و زندگی هموطنان، روزنامه نگاران و امدادرسانان ما را با خطر مواجه کرده است و به صورت عمدی جوانان ما را هدف قرار می دهد تا خسارت های جانی بیشتری به مردم ما وارد کند.


محمود خلیفه همچنین آمریکا را مسئول شرایط کنونی در فلسطین دانست که در حمایت از رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر پا نهاده است.


«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.


قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.


کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.


این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *