ائتلاف آمریکایی به عملیات در سوریه ادامه می‌دهد تا شکست نظامی داعش تکمیل شود

3:50 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۰۴۷
«آدریان رانکین گالوی» گفت: ائتلاف آمریکا همچنان به عملیات در سوریه در حمایت از نیروهای زمینی محلی ادامه می‌دهد تا شکست نظامی داعش و ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده را تکمیل کند.

ائتلاف آمریکایی به عملیات در سوریه ادامه می‌دهد تا شکست نظامی داعش تکمیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای خروج نیروهای این کشور از سوریه واکنش نشان داد و گفت: این موضوع تاثیری روی اولویت‌های آمریکا نمی‌گذارد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آدریان رانکین گالوی» در این خصوص مدعی شد: اظهارات روس‌ها در ارتباط با خروج نیروهایشان اغلب با کاهش واقعی شمار سربازان همراه نیست.


وی ادامه داد: ائتلاف (تحت هدایت آمریکا) همچنان به عملیات در سوریه در حمایت از نیروهای زمینی محلی ادامه می‌دهد تا شکست نظامی داعش و ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده را تکمیل کند.


گالوی افزود: این موضوع به نوبه خود، به آوارگان و پناهندگان سوری اجازه بازگشت خواهد داد.


اظهارات این مقام‌ آمریکایی در شرایطی است که واشنگتن خود بیش از شش سال قبل سناریوی ساقط کردن دولت قانونی بشار اسد را کلید زد و سوریه را در دام فعالیت گروه‌های تروریستی انداخت.


بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، سردرگمی آمریکا در سوریه به حدی است که ائتلاف به سرکردگی این کشور، در ماه‌های گذشته بارها مناطق مسکونی را در شهر رقه هدف بمباران قرار داده است. این شهر مقر اصلی گروه تروریستی داعش بود که به تازگی آزاد شد.


رسانه‌های غربی شمار نیروهای زمینی آمریکا را که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند، دست‌کم دو هزار تن تخمین می‌زنند.


یک سخنگوی دیگر پنتاگون هم هفته گذشته گفته بود که نیروهای آمریکا «تا هر زمان که لازم باشد» در این کشور حضور خواهند داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *