پیشنهاد 2 سایت جدید به رنو برای تولید مشترک/ سهامداران بن‌رو با رنو به توافق نرسیدند

12:01 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۸۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون صنایع وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه دو سایت دیگر برای تولید و همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده است،گفت: سهام بن‌رو متعلق به چند شرکت زیرمجموعه سایپا است که تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو  به توافق نرسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد محسن صالحی نیا اظهار کرد: طی۷ماهه امسال ۹۵هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت معدن و تجارت پرداخت شده است.

وی افزود: ۶۰درصد این مقدار در بخش تمدید تسهیلات و مابقی در بخش پرداخت تسهیلات جدید بوده است.

 معاون صنایع وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان درباره عدم واگذاری شرکت بن‌رو توسط سایپا برای تولید مشترک خودرو به شرکت رنو اظهار کرد: مخالفتی از جانب سایپا صورت نگرفته بلکه سهام بن‌رو متعلق به چند شرکت زیرمجموعه سایپا است که تا امروز به لحاظ فنی واگذاری این شرکت در قالب جوینت ونچر رنو و ایدرو  به توافق نرسیدند.

صالحی نیا  با اشاره به حضور مدیران رنو در کشور، افزود: به این شرکت دو محور پیشنهاد شد، یکی اینکه تا پایان سال جاری میلادی شرکت مشترک شکل گیرد همچنین پیشنهاد ایجاد مرکز مهندسی مشترک رنو و ایدرو که در این رابطه ۳ منطقه شناسایی شده و مذاکرات نهایی در حال انجام است.

 معاون صنایع وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: دو سایت دیگر برای تولید و همکاری مشترک به رنو پیشنهاد شده است.

وی افزود: یک پلت فرم کلاس A و پنج خودرو هم در کلاس B و B+ است که نهایی می ‌شود.

صالحی‌نیا گفت: هر دو پلت فرم طراحی روز هستند و حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در پاریس رونمایی شده‌اند.

 معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: توجه به ساخت داخل، صادرات،فناوری،کیفیت و متنوع بودن تولید خودرو مدنظر است و این قرارداد نهایی خواهدشد.

 وی با اشاره به تولید پژو 301 از اسفندماه خاطرنشان کرد: این خودرو با تولید داخل 51 درصد تولید خواهد شد و قراردادهای آن انجام شده است.

صالحی نیا درباره قرارداد سیتروئن و سایپا گفت: سایت کاشان برای این کار تجهیز شده است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت درباره بسته بودن سایت ثبت سفارش اظهار کرد: به دلایلی با نظر مسئولان ثبت سفارش به خاطر اینکه واردات یک رویه غیر عرفی داشت متوقف شد تا بتوان مدیریتی بر روی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: آیین نامه‌ای در این باره به هیئت دولت ارسال شده که هنوز پیشنهادات آن به تصویب نرسیده و اخبار منتشر شده در رسانه ها گمانه زنی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *