18هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است/ ایجاد 450 هزار شغل طی امسال

10:22 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: در لایحه بودجه برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال ۱۸هزار میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی منابع و هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا رحمانی در نشست خبری با بیان اینکه در لایحه بودجه بحث تولید و اشتغال به صورت ویژه دیده شده است، اظهار کرد: برای حل بیکاری و ایجاد اشتغال ۱۸هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی منابع و هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال ایجاد ۴۵۰هزار شغل هدف‌گذاری شده بود که طی ۸ماهه گذشته همه محقق شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای امسال نیز ایجاد ۶۳۴هزار شغل در حوزه صنعت،معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.

رحمانی با بیان اینکه ۵۴ میلیون تن در زنجیره فولاد افزایش تولید داشتیم گفت: ۸میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید در تکمیل زنجیره خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طی هشت ماه گذشته به طور میانگین ۵۰۰واحد تولیدی افتتاح شده است، تصریح کرد: ۱۱هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت مالی ۶۰درصد داریم، افزود: ۶هزار واحد از این تعداد باید امسال تکمیل شود.

قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: امسال ۱۷هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها به ۲۴هزار واحد پرداخت شده است.

رحمانی با اشاره به طرح رونق واحد‌های تولید اظهار کرد: تاکنون به ۸هزار و ۳۳۸ واحد به میزان ۶هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: امسال ۴۴ طرح برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن ها رونق تولید است گفت: میانگین زمان صدور جواز تاسیس در سال گذشته ۶.۷ روز بود که امسال به ۵.۴ روز رسید.

قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: هدف گذاری امسال صدور ۷ هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس بود که در ۶ ماهه سال ۸ هزار و ۲۰۰ جواز صادر شد.

رحمانی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای بخش تولید و صنعت گفت: طی سال جاری و سال آینده افزایش قیمت حامل‌های انرژی مد نظر دولت نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *