سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی می‌دانیم آنها دست از توطئه بر نمی‌دارند

11:35 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۵۴
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در مکزیک و کانادا با بیان اینکه نفس سفر مقامات غربی به ایران مثبت است، گفت: سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی می‌دانیم که آنها صرفاً به منافع خودشان می‌اندیشند و دست از توطئه بر نمی‌دارند هر چند دیگر حنای‌شان رنگ و بویی ندارد و ایران روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شوند.

قدیریمحمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره سفر وزیرخارجه انگلیس به ایران گفت: انگلیس همواره از دیرباز سیاستی استعماری داشته و با ملت ایران دشمنی‌های زیادی کرده است که تحمیل رژیم پهلوی و انجام توطئه‌های فراوان علیه ملت ایران در سالهای بعد از انقلاب از نمونه‌های این دشمنی‌هاست.

وی افزود: قطعنامه‌ای نیست که علیه ایران صادر شده باشد و انگلیس از بانیان آن قطعنامه نباشد، تحریمی نیست که بر علیه ایران صادر شده باشد و انگلیس جزو سردمداران تصویب آن نبوده باشد. حتی در جنگ تحمیلی نیز انگلیس بیشترین حمایت از صدام را کرد.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و کانادا خاطرنشان کرد: ضد انقلابیون فراوانی در انگلیس اقامت گزیده و به فعالیت می‌پردازند بنابراین ما هرگز انگلیس را دوست ایران تلقی نمی‌کنیم، اما سفر وزیر خارجه‌شان به ایران در صورت هشیاری مسئولان ما فوایدی نیز دارد.

به گفته وی، انگلیس همواره با ایران دشمنی کرده و به دنباله رو آمریکا تبدیل شده است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه نفس سفر مقامات غربی به ایران مثبت است، افزود: این سفر‌ها دیدگاه آن‌ها نسبت به ایران را تغییر می‌دهد بنابراین سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی می‌دانیم که آنها صرفاً به منافع خودشان می‌اندیشند و دست از توطئه بر نمی‌دارند هر چند دیگر حنای‌شان  رنگ و بویی ندارد و ایران روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *