تصمیم غلط آمریکا درباره «قدس»، سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است

9:27 - 20 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۷۳۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: تصمیم غلط آمریکایی‌ها در به‌رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، قطعا حوادث و اتفاقات مبارکی را رقم خواهد زد؛ این تصمیم غلط سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است.

تصمیم غلط آمریکا درباره «قدس»، سرآغاز یک انتفاضه بزرگ استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش «قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا» که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا یکی از مناطق ده گانه ژئوپلیتیکی جهان است و بر اساس نظر دانشمندان ژئواستراتژیک جهان، امروز این منطقه به عنوان با اهمیت‌ترین منطقه جهان شناخته می‌شود، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سه جبهه ژئواستراتژیکی میان ابرقدرت‌های جهان مطرح بود؛ منطقه گذرگاهی اروپای شرقی، قلمرو جنوب شرقی آسیا و منطقه جنوب غرب آسیا این سه جبهه ژئواستراتژیک بودند.

وی با بیان اینکه به مرور زمان همه این قلمرو‌ها به جز منطقه جنوب غرب آسیا، اهمیت خود را از دست دادند، افزود: اشغال افغانستان توسط شوروی، وقوع انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ هشت ساله به پیشتازی صدام ملعون و معدوم، فروپاشی شوروی و حادثه یازدهم سپتامبر، حوادثی بودند که در پی آن‌ها منطقه غرب آسیا به عنوان هارت لند جهانی مطرح شد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه از حیث جغرافیایی این منطقه محل اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقاست، گفت: هنوز مهمترین عامل گرداننده چرخ صنعت در جهان، انرژی فسیلی است که منطقه غرب آسیا سرشار از منابع فسیلی است؛ کسی که بر منابع منطقه غرب آسیا تسلط داشته باشد، به طور بالقوه قدرت برتر جهانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی توسط آمریکا، قطعا توسط جهان اسلام پذیرفته نخواهد شد، گفت: حماقتی که آمریکایی‌ها در این مسئله انجام دادند حتی توسط اندیشمندان و همپیمانان آمریکا هم درک نشد. این تصمیم غلط آمریکایی‌ها قطعا حوادث و اتفاقات مبارکی را رقم خواهد زد؛ این تصمیم غلط سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است.

وی در ادامه بیان کرد: همانطوری که شاهد بودیم اقدامات مستقیم آمریکا در عراق و افغانستان با شکست مواجه شد، و همینطور اقدامات مستقیم رژیم صهیونیستی در منطقه با شکست‌های سنگینی در برابر جبهه مقاومت، حزب الله و فلسطین مواجه شد و این شکست‌ها در برابر دولت‌های قدرتمند نبود بلکه تنها در برابر گروه‌های چریکی منطقه بود.

سرلشکر باقری افزود: تلاش دشمنان در غرب آسیا ناکام ماند و لقمه‌ای چرب و نرم تبدیل به یک گوی آتشین برای آنان شد و آن‌ها را به فکر انداخت تا به توطئه تشکیل و سازماندهی تکفیری‌ها بپردازند تا بدین ترتیب به مقاصدشان دست یابند، اما ظرف ۶ سال گذشته تاکنون در حوزه براندازی حکومت بشار اسد ناکام ماندند.

سرلشکر باقری همچنین گفت: سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده و دیگر داعش سرزمینی در اختیار ندارد البته همچنان یک منطقه کوچکی در کنار مرز‌های فلسطین اشغالی تحت حمایت رژیم صهیونیستی در اختیار جبهه النصره و داعش است که آن هم به موقع مورد تهاجم و آسیب قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعدد به این نتیجه رسیدن که دوگانگی رژیم صهیونیستی و اسلام را به دوگانگی شیعه و سنی تبدیل کنند و داعش را شکل دادند؛ و فکر می‌کردند می‌توانند مردم را از حاکمیت سوریه جدا کنند، اما امروز با نظر سنجی‌های صورت گرفته محبوبیت بشار اسد در میان مردم به اندازی بالا رفته که نتایج انتخابات را مشخص می‌کند.

وی افزود: اگر امروز در سوریه انتخابات برگزار شود حتی اهل تسنن هم بخاطر حمایت‌های حکومت از ایشان به بشار اسد علوی رای می‌دهند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در یمن هم مردم امور خود را در دست گرفته بودند که مورد حمله عربستان سعودی قرار گرفت هدف عربستان از این تهاجم مشخص نیست. یمنی‌ها با افزایش برد موشکی، دشمن را هدف قرار دهند در لبنان نیز اقدامات و توطئه عربستانی‌ها با شکست روبرو شده و امروز حزب الله لبنان قدرتمندتر از همیشه است.

وی افزود: در فلسطین نیز توطئه آمریکا و اسرائیل و با شکست مواجه شد و امروز ترکیه و پاکستان به این نتیجه رسیده اند که هرکس با آمریکا دوستی کند در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه به لطف الهی طرح‌های دشمنان کاملا شکست خورده و امروز هیچ طرحی برای ارائه ندارند و همه اقدامات آن‌ها انفعالی است، تصریح کرد:امروز افق تحولات منطقه روشن و امیدوار کننده است، اما باید توجه داشته باشیم که دشمن دست بسته نیست و از توطئه دست برنمی دارد.

سرلشکر باقری ادامه داد: این منطقه نیازی به حضور استکبار ندارد و کشور‌های منطقه می‌توانند مسائل خود را حل و فصل کنند و جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که حتی کشور‌های خطا کار را هم ببخشد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دلیل و ریشه فتنه و نا آرامی‌های منطقه است و ایران با قدرت با آن مقابله می‌کند.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه ما معتقدیم مردم منطقه باید در پای صندوق رای سرنوشت کشور خود را رقم بزنند که این نیز از اصول مبنایی دموکراسی غرب است، تاکید کرد: احترام به مرز‌ها از اصول بسیار اساسی است که تغییر در آن کل منطقه را به آتش می‌کشد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در هر دو جنگ جهانی اعلام بی طرفی کرد، اما اشغال شد و دچار خسران بسیاری شد، اما قدرت‌های بزرگ از این جنایات عذرخواهی و ابراز پشیمانی نکردند. دلیل اشغال ایران حکومت‌های فاسد بود. امروز شرایط حکم می‌کند که توان دفاع از کشور را داشته باشیم. ملت ایران هیچ چشم داشتی به دیگر کشور‌ها ندارد، اما برای دفاع از خود باید قدرتمند باشد و مهمترین عامل قدرت، توکل به خدا و فرمانبرداری از ولایت فقیه است. باید مردمی بود، زیرا مردمی بودن عامل بقای انقلاب ماست لذا نباید از مردم فاصله گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *