تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی/ایجاد تسهیلات توسط شهرداری ها برای تولید برق

20:54 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۵۶۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، از تصویب لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش خصوصی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی/ایجاد تسهیلات توسط شهرداری ها برای تولید برقبه گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت،علی اکبری در تشریح نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستورکار نخست طرح یک فوریتی اصلاح بند «ب» ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه بود که این بند مربوط به اعتبارات بخش آبخیزداری است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود:براساس این بند مقرر شده است که ۸۵ درصد از هزینه‌های آبیاری نوین و آبخیزداری را دولت تامین کند که چند مورد در حوزه‌هایی همانند آب و خاک به این بند نیز افزوده شد.

وی ادامه داد:براساس این اصلاحیه مقرر شد که بخشی از اعتبارات آبیاری تحت فشار در حوزه‌هایی همانند آبخیزداری و در آب و خاک هزینه شود که این موضوع در کمیسیون تصویب شد و احتمالا هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستورکار دوم کمیسیون متبوعش، یادآور شد: لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش خصوصی دستور کار بعدی کمیسیون بود که با حضور معاون وزیر کشور و چند شرکت از وزارت نیرو بررسی شد.

وی افزود: این لایحه جهت کمک به تولید برق و ایجاد نیروگاه‌هایی است که از پسماند‌ها استفاده می‌کنند که در این جلسه کلیات و دو ماده از آن تصویب شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس مفاد این لایحه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید تسهیلاتی ایجاد کنند که پسماند‌ها جمع آوری شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و وزارت نیرو برق تولیدی آن‌ها را خریداری کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *