جامعه اسلامی اسپانیا خواستار حفظ حرمت بیت المقدس شد

5:14 - 18 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۹۷۰
جامعه اسلامی اسپانیا روز جمعه در بیانیه ای خواهان همبستگی، وحدت و کمک متقابل مسلمانان برای صلح و امنیت شد .

جامعه اسلامی اسپانیا خواستار حفظ حرمت بیت المقدس شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، جامعه اسلامی اسپانیا در مورد تصمیم «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ابراز نگرانی کرده و خواستار حفظ حرمت بیت المقدس شد.

به نقل از خبرگزاری افه، جامعه اسلامی اسپانیا روز جمعه در بیانیه ای خواهان همبستگی، وحدت و کمک متقابل مسلمانان برای صلح و امنیت شد .


شهر قدس که مسجد الاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده ، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی‌ از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌ آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است .


شورای امنیت سازمان ملل تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کرده است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است .


شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد ، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند .


اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است .

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *