رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از حضور دوباره ده نمکی در جشنواره فیلم فجر تا اعلام نتایج بخش مرور تئاتر ایران+عکس

15:44 - 17 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۹۱۸
فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت با اخبار و حاشیه های مهمی روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اعلام نتایج بخش مرور جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد. نتایجی که همچون سالهای گذشته انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت با اخبار و حاشیه های مهمی روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اعلام نتایج بخش مرور جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد. نتایجی که همچون سالهای گذشته انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

گلایه مجید سعیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از حضور بازیگران سینما در تئاتر و همچنین وضعیت بد بازیگری از دیگر اخبار مهم در عرصه تئاتر و سینما بود.

مهم‌ترین خبر در عرصه سینما را می‌توان به حضور دوباره مسعود ده نمکی در جشنواره فیلم فجر دانست. وی امسال با فیلم "زندانی ها" راهی فجر شده تا بازی دیگر در بزرگترین رویداد سینمایی کشور حاضر باشد.



کار ساناز سماواتی با محکومین تمام شد/تولید ستاره‌های عاشقی برای نوروز ۹۷+عکس


بازیگر تلویزیون و سینما گفت: این روزها در سریال ستاره های عاشقی به کارگردانی حامد بنی طبا در کاشان جلوی دوربین رفته ام. این اثر برای شبکه اصفهان تولید می شود و قرار است در عید نوروز 97 پخش شود.

ساناز سماواتی بازیگر تلویزیون و سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: این روزها مشغول فعالیت های مختلفی بوده ام و همین هفته گذشته بازی‌ام در اپیزود "مهسا" از اپیزودهای سریال "محکومین" به اتمام رسید.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

علی اصغر دشتی
30 تماشاخانه میزبان جشنواره تئاتر فجر خواهند بود/نتایج بخش مرور امروز یا فردا اعلام می‌شود

قائم مقام سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: نتایج بخش مرور طی امروز یا فردا اعلام خواهد شد. دلیل اصلی تاخیر در ارائه نتایج این دوره از جشنواره تغییرات کلی در نحوه انتخاب آثار است.

علی اصغر دشتی قائم مقام سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص زمان اعلام نتیجه بخش مرور این جشنواره گفت: به امید خدا نتایج بخش مرور طی امروز یا فردا اعلام خواهد شد. دلیل اصلی تاخیر در ارائه نتایج این دوره از جشنواره تغییرات کلی در نحوه انتخاب آثار است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

 

 فیلم زندانی ها

تازه‌ترین اثر کارگردان اخراجی‌ها پروانه ساخت گرفت/ده‌نمکی: زندانی ها فیلمی سیاسی یا تاریخی نیست

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، دیروز اخباری مبنی بر رد فیلمنامه "زندانی‌ها" نوشته "مسعود ده نمکی" از سوی شورای صنفی پروانه ساخت منتشر شد. این خبر در حالی به انتشار رسید که ده نمکی با این فیلم قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را داشت.

این اخبار دیروز تمام فضای مجازی را در بر گرفته بود تا مسعود ده نمکی بامداد امروز در صفحه اینستاگرام خود از دریافت مجوز برای ساخت فیلم "زندانی‌ها" خبر داد. ده نمکی با انتشار عکس زیر نوشت: زندانی ها پروانه ساخت گرفت تا رسماً وارد چرخه تولید شود. برخلاف اخبار منتشر شده زندانی ها فیلمی سیاسی و یا تاریخی نیست و موضوع آن اخلاقی معنوی و اجتماعی است. انشالله در یادداشتهای روزانه جزییات بیشتری خواهم نوشت. دعا کنید تا می شود بتوانیم فیلم را در سکوت و بدون حاشیه به پایان برسانیم.

ده نمکی پیش از این از ساخت فیلم "طیب خان" خبر داده بود اما به دلیل بروز برخی مشکلات مالی این پروژه به تعویق افتاد و چند روز بعد بلافاصله وی از ساخت اثری جدید به نام "زندانی‌ها" خبر داد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 داستان پسر دوره گردی که نوازنده گیتار شد+عکس/////////////////////پنجشنبه

شکست فاجعه آمیز فیلم ابرقهرمانی لیگ عدالت/باکس آفیس در دستان نوازنده گیتار+عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدول فروش سینمایی هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی انیمیشن تازه نفس "کوکو" برای دومین هفته متوالی منتشر شد.

با وجود اکران فیلم‌های گیشه ای همچون "لیگ عدالت"، "ثور" و "قتل در قطار سریع‌السیر شرق" انیمیشن کوکو توانسته دو هفته پیاپی تمامی این آثار را پشت سر گذاشته و همچنان صدرنشین باشد.

فیلم سینمایی "لیگ عدالت" شکستی بزرگ در کارنامه کمپانی دی سی محسوب می شود. این فیلم بار دیگر نشان داد که مخاطبان بتمن و سوپرمن دیگر اقبالی به این اثر نشان نمی دهند و به نوعی در مواجهه با فیلم ثور که به طور همزمان اکران شده و تنها دو ابرقهرمان دارد، لیگ عدالت در گیشه باخته است.

کوکو

انیمیشن "کوکو" نوشته "آدریان مولینا" و به کارگردان "لی آنکریچ" در دومین هفته از اکران خود با فروشی معادل 26.1 میلیون دلار توانست صدر جدول فروش هالیودد را قبضه کند.

این انیمیشن داستان کوکو پسرکی 12 ساله را روایت می‌کند که خانواده اش را مدت های زیادی است که از دست داده و می‌خواهد به هر طریقی آنها را ملاقات کند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.


از نقد احمد شاکری به وضعیت کتاب خوانی و نشر تا وضعیت آشفته تئاتر ایران+ عکس
تنها فیلم دفاع مقدسی در جشنواره امسال برای حاتمی کیا است/باید یقه مسئولین را گرفت و پرسید چرا؟

انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص آخرین مراحل ساخت فیلم "به کودکان شلیک نکنیم" گفت: این اثر به دلیل مشکلات و تاخیرهای بوجود آمده هنوز کلید نخورده و به همین علت با توجه به زمان باقی مانده به جشنواره فیلم فجر امسال نخواهد رسید.

وی دلیل این تاخیر در ساخت را اینگونه شرح داد: "به کودکان شلیک نکنیم" پروژه بزرگ و فرامرزی است. بخش‌هایی از فیلم خارج از کشور ضبط می‌شود و به همین دلیل تهیه بودجه و فراهم کردن شرایط کمی بیش از حد معمول زمان می‌برد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

از نقد احمد شاکری به وضعیت کتاب خوانی و نشر تا وضعیت آشفته تئاتر ایران+ عکس
تولید محکومین 20 آذرماه به پایان می رسد/ رشوه، موضوع آخرین اپیزود این مجموعه

بهروز مفید تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آخرین مراحل تولید سریال "محکومین" گفت: در روزهای پایانی تولید "محکومین" قرار داریم و فکر می کنم تا 20 آذر فیلمبرداری سریال به پایان می رسد.

وی افزود: مراحل فنی سریال "محکومین" نیز همزمان با فیلمبرداری انجام می شود بنابراین این بخش هم با اتمام فیلمبرداری به پایان می رسد و پخش آن از اول دی ماه شروع خواهد شد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

از نقد احمد شاکری به وضعیت کتاب خوانی و نشر تا وضعیت آشفته تئاتر ایران+ عکس

تقریظ‌های رهبر انقلاب سرانه مطالعه را در کشور افزایش داده است/ادبیات داستانی ما وابسته به غرب شده است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، این روزها مساله فضای مجازی و تاثیرات سو این فضا بر فرهنگ و ساختار خانواده بیش از پیش پر رنگ شده و محققان و پژوهشگران به دنبال یافتن راهکاری برای مقابله با این فضا هستند.

از سویی فضای مجازی تهدیدی جدی برای کتاب و کتابخوانی محسوب شده و به گفته اکثر نویسندگان و اهل قلم این فضا نسل جوان را از مطالعه کتاب دور کرده است. همواره کم بودن سرانه مطالعه کتاب در ایران دغدغه ای جدی بوده است. دغدغه ای که بدون شک با ورود و رواج فضای مجازی به بحرانی مدرن مبدل شده است.

در همین راستا خبرنگار گروه فرهنگی ، در گفت‌وگویی تفصیلی با "احمد شاکری" نویسنده آثاری همچون "در وادی ادبیات"، "خواب نما"، "در عالم اسراری است" و "باران نیمروز" مسائلی همچون سرانه مطالعه کتاب، حضور کتب قاچاق و ممنوعه و همچنین تاثیر فضای مجازی بر کتابخوانی را مورد بحث قرار داده است.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.



بسته فرهنگی میزان

احتمال ادامه پخش فرمول یک تا نوروز 97/ چون با مردم یکی بودیم از فرمول یک استقبال شد

ضیا گفت: قرار بود "فرمول یک" تا اول ماه محرم روی آنتن باشد اما با وجود این که از ماه صفر هم گذشته ایم به در خواست رسانه ملی تا شب یلدا روی انتن خواهیم بود و البته ممکن است به دلیل استقبال خوب از برنامه تا شب عید نوروز اجرا داشته باشیم.

علی ضیا مجری برنامه "فرمول یک" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره استقبال از این برنامه گفت: با توجه به این که موضوعاتی که در فرمول یک مطرح می شود دغدغه مردم است مخاطبان همواره به آن استقبال نشان می دهند و خوشحال هستیم که این برنامه را دوست دارند.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

بسته فرهنگی میزان
گلایه تند گریمور سینما از دخالت بازیگران زن در هنر گریم/سینمای ایران دچار مسمومیت شده است

گریمور نمایش "بی‌پدر" گفت: من به بسیاری از دوستانم می‌گویم که در سینمای امروز نیاز نیست که کلاس بروید و آموزش ببینید. کافی است در کافه‌هایی که هنرمندان می‌روند بروید و یا در مهمانی‌های شبانه آن‌ها شرکت کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

شاهین فتحی گریمور سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص مشکلاتی که بازیگران مطرح بعد از گریم به وجود می‌آورند گفت: متاسفانه این روز‌ها گریم شاهد بداخلاقی‌های خاصی از سوی بازیگران است و این اتفاق به این واسطه می‌افتد که حرفه گریم هیچگونه مقررات ثابت اخلاقی و تنظیم شده‌ای ندارد.
 برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.



از نقد احمد شاکری به وضعیت کتاب خوانی و نشر تا وضعیت آشفته تئاتر ایران+ عکس
وضعیت تئاتر کشور فاجعه است/تنها یک سری هزینه‌های میلیاردی خرج نمایش‌شان می‌کنند

نویسنده و کارگردان نمایش "راز" گفت: وضعیت تئاتر کشور فاجعه است. بی عدالتی وحشتناکی عرصه تئاتر را فرا گرفته است. برخی مجبورند به سختی یک اثر را روی صحنه ببرند و برخی کارشان با ولخرجی روی صحنه می رود.

اعظم بروجردی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص وضعیت فعلی تئاتر کشور گفت: وضعیت تئاتر کشور فاجعه است. بی عدالتی وحشتناکی عرصه تئاتر را فرا گرفته است. برخی مجبورند به سختی یک اثر را روی صحنه ببرند و برخی کارشان با ولخرجی روی صحنه می رود.

وی در همین راستا افزود: متاسفانه کسانی این روزها میلیاردی در تئاتر خرج می‌کنند که روزگاری ادعای ارزشی بودن داشتند و حالا خودشان را به جریان مسموم تئاتر تجاری سپرده اند و این روزها آثاری را کار می‌کنند که اصلاً به اعتقادشان نمی‌خورد.

برای مشاهده کامل خبر اینجا کلیک کنید.

 

تئاتر ایران توسط تاجران هنری قبضه شده است/بازیگران جوان هزار بار قبل از مرگ می‌میرند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نیما قربان‌زاده بازیگر با سابقه تئاتر  که این روزها مشغول تمرین نمایش هجوم طی یادداشتی با گلایه از وضعیت تئاتر گیشه‌ای گفت: فکر می‌کنم بین هنرِ تجاری و تجارت هنری تفاوت زیادی است. گیشه‌زدگی به دلیل تجارت در هنر است. تئاتری که برای بدست آوردن پول آن قدر حقیر می‌شود که جامهٔ هنر را از تن درآورده و فقط و فقط به فکر درآمدزایی با رنگ و لعاب دادن و استفاده از افراد و ابزاری است که سودآور هستند.

کپی‌کاری‌هایی که اسم‌شان هنر خلاق شده جای خلاقیت نمایشی را گرفته و از آنجا که سرمایه‌دار همیشه قدرتمند‌تر است ایستادن در برابرش یعنی از دست دادنِ تمامی آن‌چه که دارید. یعنی هنر فدای پول! پس بازیگران سینما به کارها تزریق می‌شوند تا هم هنر فدای پول و هم هنرمندِ اصیل تئاتر بیکار بشود.

نیما قربان‌زاده

همانطور که گفتم گیشه‌زدگی پیامدی بجز مرگ زودرس هنرمند ندارد، وقتی کسی جایگاه‌تان را می‌گیرد و قدرت پس گرفتن آن را ندارید هزار بار قبل از مرگ میمیرید. ما نسل جوان تئاتر خیلی وقت است که مرده‌ایم، من روزی هزار بار می‌میرم وقتی که می‌بینم فرصت دیده شدن به من داده نمی‌شود آن هم فقط بخاطر اینکه مخاطبم از فلان بازیگر کمتر است. بله، مخاطب ما کمتر است، ولی چرا؟! امکانات داریم؟! خیر. حمایت می‌شویم؟! خیر. تاجران هنری اجازه می‌دهند که دیده بشویم؟! خیر. توانایی و تجربه و خلاقیت نداریم؟! داریم، خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنند. چشمان کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان بزرگ ما را نمی‌بیند چون از نظرشان کوچکیم!

برای مشاهده ادامه این یادداشت اینجا کلیک کنید.



بسته فرهنگی میزان 


آل پاچینو و رابرت دنیرو در فیلم جدید اسکورسیزی/ دیدار دوباره رفقای قدیمی در ایرلندی+عکس

جدیدترین تصاویر از حضور "رابرت دنیرو" و "آل پاچینو" در فیلم جدید "مارتین اسکورسیزی" با نام "ایرلندی" منتشر شد. در این تصویر دو بازیگر اسطوره ای هالیوود در سنین کهنسالی دیده می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدیدترین تصاویر از حضور "رابرت دنیرو" و "آل پاچینو" در فیلم جدید "مارتین اسکورسیزی" با نام "ایرلندی" منتشر شد. در این تصویر دو بازیگر اسطوره ای هالیوود در سنین کهنسالی دیده می شوند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.



بسته فرهنگی میزان
نقد تند مجید سعیدی به حضور یک بازیگر زن در عرصه تئاتر/سریال‌های ماهواره بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته است

بازیگر سریال نفس گفت: من واقعاً نمی‌فهمم چگونه بازیگر زن مبتدی سینما به تئاتر وارد شده است. ورود این گونه بازیگران باعث خجالت تئاتر است، زیرا این‌ها فقط و فقط به دنبال پول هستند.

مجید سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص هدف گیری شبکه‌های ماهواره‌ای بر فرهنگ ایران گفت: متاسفانه شاید برخی مسئولین فرهنگی ندانند اما شبکه‌های ماهواره‌ای با سریال‌هایشان فرهنگ مردم را نشانه گرفته اند. به عنوان مثال در خود ترکیه بی‌بند و باری موجود در سریال‌هایشان وجود ندارد و مشخص است که این آثار صرفاً برای تهاجم فرهنگی و با برنامه ساخته شده است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

بسته فرهنگی میزان
وضعیت تئاتر ایران افتضاح است/برخی می‌خواهند مرا زمین بزنند

بازیگر فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" گفت: من از ابتدا می‌دانستم که انتخاب سحر قریشی به نوعی زمین خوردن است. در این میان دوستانی هستند که همواره خواسته‌اند زمین بخورم و حالا فرصت را برای این قضیه مناسب دیده اند. در این میان برخی به صورت مستقیم جلوی من ایستاده اند و برخی هم می‌خواهند با سکوتشان سیامک صفری را از بین ببرند.

سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده در قبال انتخاب سحر قریشی برای اجرای جدید خود گفت: اگر می‌بینید برخی هجمه‌ای را علیه‌ من راه انداخته اند به این خاطر است که من سیامک صفری هستم. ادعا می‌کنم تنها فردی بوده‌ام که در این سالها به تئاتر وفادار و پای آن ایستاده‌ام.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *