رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲؟!/ بیش از یکهزار زمین لرزه در آبان ثبت شد

15:20 - 13 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۹۵۱
وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد، کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، بیش از یکهزار زمین لرزه در آبان ثبت شد و ... را در بسته اخبار برگزیده میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد، کیش میزبان جام جهانی 2022، بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد و ... را در بسته اخبار برگزیده میزان بخوانید.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد

تسنیم: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای محروم «نساء‌کوه پشتکوه» شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای رفتن به مدرسه باید از روخانه‌ای عریض و بسیار پرآب به نام خرسان عبور کنند که به‌دلیل محرومیت از ساخت پل ارتباطی بر روی این روخانه، دانش‌آموزان خردسال این روستا مجبورند صرفاً با استفاده از یک سیم بکسل که از یک سوی روخانه به سوی دیگر روخانه وصل شده به‌صورت بسیار خطرناک و دلهره‌آوری عبور کنند. عبور نفس‌گیر این دانش‌آموزان که اکثراً در مقطع اول ابتدایی هستند با استفاده از «راپل» بسیار ناامین و خطرناک، باعث رنج هر روزه این کودکان و استرس دائمی والدین آنها شده است.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲! / بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد


شهادت در این خانواده ارثی است

تسنیم: شهید ستوانیکم جلال اسدی زاده در سی ام شهریور 68 در منطقه کوه خواجه سیستان متولد شد. او پنج برادر و دو خواهر داشت که خودش فرزند آخر خانواده بود. وضعیت مالی خانواده به گونه ای نبود که جلال در رفاه کامل باشد چون پدرش فردی زحمتکش و کارگر بود ولی او با زحماتش موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه زابل شد. او با شغل و کار نظامی ها بیگانه نبود زیرا پسرعمه و دایی اش هرکدام در سپاه و نیروی انتظامی استان در حال خدمت بودند و وی با آنها در ارتباط بود. پسرعمه او، پاسدار محمد شهبازی توسط گروهک تروریستی جندالشیطان اسیر و به پاکستان منتقل و در هجدهم اردیبهشت 85 به رهبری عبدالمالک ریگی معدوم به شهادت می رسد.همان زمان بود که جلال با واژه شهادت در خانواده آشنا شد. مدتی بعد دایی جلال ، سرگرد محمد رضا راحتی که در کسوت رئیس پلیس مواد مخدر زاهدان بود در نوزدهم شهریور 86 توسط اشرار مسلح ترور می شود و شهادت این دو نفر در خانواده جلال باعث شد تا او تصمیم پیوستن به سبزپوشان ناجا را بگیرد. در سال 90 به استخدام ناجا در آمده و به دانشگاه علوم انتظامی امین جهت آموزش اعزام شد و پس از اتمام دوره آموزشی با رسته آگاهی جهت خدمت به پلیس آگاهی چابهار (جنوب استان سیستان و بلوچستان) منتقل شد. او با اهتمام هرچه بیشتر و با علاقه به کارش در پلیس آگاهی ادامه می داد و از اینکه بردار بزرگترش هم در کنارش به عنوان مرزبان در چابهار خدمت می کرد بسیار خشنود بود. اشرار و قاچاقچیان چندین مرتبه جهت تطمیع کردن جلال به وی نزدیک شدند ولی با توجه به لقمه حلالی که پدر کارگرش به او داده بود تسلیم خواسته این کوردلان نشد و سرانجام وی در چهارم بهمن 94 همانند دایی خود توسط اشرار کوردل ترور شد.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲! / بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد


بیش از هزار و ۸۵۰ زمین لرزه در آبان ماه ثبت شد

مهر: شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در آبان‌ماه بیش از هزار و ۸۵۰ زمین لرزه ثبت کرد. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در آبان ماه امسال تعداد ۴۸ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ ترین آنها در ۲۱ آبان ماه با بزرگی ۷.۳ حوالی ازگله سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه رخ داده است. ۸ زمین ‌لرزه‌ دارای بزرگی کوچکتر از ۱، تعداد ۵۷۴ زمین ‌لرزه‌ دارای بزرگی بین ۱ و ۲، تعداد ۹۸۸ زمین لرزه دارای بزرگی بین ۲ و ۳، تعداد ۲۷۷ زمین ‌لرزه دارای بزرگی بین ۳و۴ و تعداد ۴۸ زمین‌ لرزه دارای بزرگی بیش از ۴ در مقیاس امواج زمین بوده‌اند.

مسافرکش خوش‌ ذوق

مشرق: راننده تاکسی خوش ذوق تبریزی محیط جالبی را برای مسافران خود مهیا کرده است.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲! / بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد


کیش میزبان جام جهانی 2022!

جام جم: جزیره کیش قرار است بخشی از پروژه میزبانی جام جهانی 2022 قطر باشد، این ادعایی است که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران هم تایید می کند. رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون آلبانی گفت که با کشورهای دیگری از جمله قطر هم تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم و بر این اساس، ممکن است قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ از زمین‌های جزیره کیش استفاده کند. پیش ازاین هم اخباری درباره استفاده از خاک ایران برای جام جهانی 2022 مطرح شده بود اما این بار نخستین بار است که نام کیش به میان آورده می شود.

غذای ۱۰ میلیون تومانی در ژاپن!

فردانیوز: در جنوب ژاپن یک نژاد گاو سیاه به نام واگیو وجود دارد که به دلیل گوشت چرب و بسیار خوشمزه اش در جهان مشهور است. گاو واگیو پیوسته ماساژ داده می‌شود، تا عضلاتش قدرت خود را از دست ندهند و کوچک نشوند و هنگام پختن طعم خود را حفظ کنند. علوفه‌ای که این گاو با آن تغذیه می‌شود حاوی مواد مغذای مختلفی است که اشتهای گاو را باز می‌کند. گوشت این گاو پیش از پختن با چربی بز و شیر گوسفند عمل آوری می‌شود و یک نوع سرکه ویژه نیز به گوشت گاو ژاپنی اضافه می‌شود که یک شیشه این سرکه حدود ۲۵۰ یورو قیمت دارد. شرکت ژاپنی تحویل غذای گوچیکورو یک سینی چوبی به شکل گاو و پر شده از استیک‌های مختلف گوشت واگیو را با قیمت ۲۶۰۰ دلار (بیش از ۱۰ میلیون تومان) عرضه می‌نماید.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲! / بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد


گرانی طلا و سکه ادامه دارد

میزان: ارزش اونس جهانی طلا در روز جاری با کاهش قیمت با رقم هزار و ۲۷۶ دلار و ۶۰ سنت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این میان انواع سکه با روند افزایشی قیمت به کار خود ادامه دادند و در این بین هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با کاهش هزار تومانی به رقم ۱۳۰ هزار و ۹۹۳ تومان رسید.

وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲! / بیش از یکزار زمین لرزه در آبان ثبت شد

تصاویری از سوپرمون یا همان ماه افروختگی دیشب  

صدا و سیما: تصاویری از سوپرمون یا همان ماه افروختگی دیشب در شهرهای مختلف دنیا را می بینید؛ در این پدیده ماه با زمین کمترین فاصله را دارد.

 وقتی محرومیت جان دانش‌آموزان را به خطر می‌اندازد/ کیش میزبان جام جهانی ۲۰۲۲؟!/ بیش از یکهزار زمین لرزه در آبان ثبت شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *