طرح مردم‌یاری ارتش در منطقه شرق و جنوب شرق کشور از فردا آغاز می‌شود

11:32 - 12 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۴۵۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: طرح مردم یاری محمد رسول‌الله (ص) ارتش در منطقه شرق و جنوب شرق کشور، از فردا آغاز خواهد شد.

ارتشبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: طرح مردم یاری محمد رسول الله (ص) ارتش در منطقه شرق و جنوب شرق کشور، از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد.

وی افزود: درحالیکه هنوز این طرح به صورت رسمی آغاز نشده و نیرو‌های ما به شکل کامل در منطقه مستقر نشده اند، بیش از ٧٠٠ نفر به صورت رایگان ویزیت شده اند.

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشكی ارتش جمهوری اسلامی ايران با بيان اينكه تخصص‌های زنان و زايمان، جراحی، دندانپزشكی، آندوسكوپی و ... در اين طرح به مردم ارائه خواهد شد، عنوان كرد: اين طرح در مناطق چابهار، پسابندر، سواحل مكران، ايرانشهر، خاش و كنارك استان سيستان و بلوچستان و همچنين منطقه سربيشه خراسان جنوبي، از فردا آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و مجموعا بالغ بر ٢٠٠ هزار نفر در اين طرح تحت پوشش قرار مي گيرند.

‎وی افزود: ارتش با بکارگیری توان امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروهای چهارگانه خود اعم از نیروی دریایی، هوایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی، در اين طرح مردم ياری به ارائه امر خدمت‌رسانی می‌پردازند و ما به دنبال این هستیم تا امر خدمت‌رسانی را به یک نهضت تبدیل کنیم.

‎فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشكی ارتش جمهوری اسلامی ايران ادامه داد: پنج سامانه بیمارستانی به صورت متمرکز و در هرکدام سامانه ثابت بیش از ده تیم سیار برای ارائه خدمت در مناطق محروم و به صورت حضوری خدمات از قبیل پزشکی دندان پزشکی جراحی و .. انجام می‌شود.

امير رجبی همچنين گفت: در مناطق زلزله‌زده در سه مرحله خدمت‌رسانی را داشتیم، مرحله اول اضطرار بود که در منطقه با بکارگیری بالگردها مجروحان را انتقال داده و وضعیت شان را رسیدگی کردیم؛ مرحله دوم بهداشت روان و محیط را در قالب اعزام تیم‌های پزشکی انجام دادیم و مرحله سوم استقرار بیمارستان‌های صحرایی در منطقه است که این عزیزان همچنان در منطقه حضور دارند و تا هر زمانی که لازم باشد در منطقه حضور خواهند داشت.


برچسب ها: ارتش سرتیپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *