ظریف بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان تاکید کرد / توضیحات وزیر امور خارجه پیرامون رایزنی‌هایش با موگرینی

14:00 - 10 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۸۱۷
دسته بندی: سیاست
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در اجلاس قلب آسیا بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است تاکید کردیم.

////////به گزارش گروه سیاسی ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست قلب آسیا در باکو پایتخت آذربایجان به سر می‌برد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجلاس قلب آسیا بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است تاکید کردیم.

وی ادامه داد: این اجلاس تلاشی برای ایجاد اشتراک منافع و همکاری بخصوص در میان کشورهای منطقه برای امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان است.

ظریف افزود: بحثی که برای ما مهم است موضوع مالکیت و رهبری دولت افغانستان در همه تلاش‌ها برای صلح و ثبات در این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون مذاکرات روز گذشته‌اش،با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رم نیز گفت: اروپایی‌ها و خانم موگرینی تا الان در اعلام مواضع بسیار محکم عمل کرده و مواضع خوبی اتخاذ کردند. در اقدامات عملی در ماه‌های گذشته شاهد اقدامات گسترده‌تر اروپا در زمینه همکاری‌های بانکی، فاینانانس و ... بودیم. همچنین هفته گذشته شاهد حضور هیأت اروپا برای همکاری در زمینه هسته‌ای و در حوزه کشاورزی بودیم و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: البته روز گذشته در دیدار با خانم موگرینی توجه ویژه‌ای بر بحث سوریه کردیم و مخصوصا با توجه به اجلاس سوچی ایشان را در جریان مذاکرات در سوچی و برنامه‌هایی که برای صلح در سوریه است، قرار دادم و همین طور در مورد صلح در منطقه و سیاست‌های خطرناک دولت عربستان در یمن و همینطور در مورد لبنان بحث کردیم .

ظریف پیرامون حمایت اروپا از مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه نیز خاطرنشان کرد: ما مذاکراتمان را در سوچی در تعارض و یا در تقابل با سایر تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه نمی‌دانیم و معتقدیم روش خوبی برای رسیدن به راه‌حل مورد قبول ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *