پرداخت سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان موسسه‌های غیرمجاز

13:23 - 08 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۲۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سپرده گذارانی که تا 100 میلیون تومان سپرده داشتند با سود متعارف آنها را دریافت می کنند و سپرده‌گذارانی که میزان سپرده شان بیش از 100 میلیون تومان است آنها هم تا 100 میلیون تومان آن را می توانند دریافت کنند.

پرداخت سپرده‌های تا سقف 100 میلیون تومان موسسه‌های غیرمجازبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد نهاوندیان در حاشیه نشست هیات دولت اظهار کرد: در گذشته اعلام کردم، کمیته منتخب سران سه قوه درباره موسسه های اعتباری غیرمجاز تصمیم گرفته و تصمیم خود را برای تایید روسای سه قوه ارسال کرده و طی هفته آینده برای این چهار موسسه تعیین تکلیف خواهد شد که درباره یکی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعیه‌های مربوطه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری معین انجام شد افزود: هم در رابطه با فرشتگان که در مرحله نخست بود وهم سه تعاونی اعتباری افضل توس وحدت و البرز ایرانیان تصمیم گیری و جدول زمانی تعیین و پرداخت‌ها آغاز شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه این موضوع یک میلیون 300 هزار نفر را درگیر کرده بود، گفت: در برخی از این موسسات سوء مدیریت، تخلف بود که با تصمیمی که گرفته شد بانک مرکزی به میدان آمد.

نهاوندیان تصریح کرد: چون نقد شدن دارایی های این بنگاه‌ها زمان می‌برد با خط اعتباری که بانک مرکزی تخصیص داد سپردها با سود قانونی متعارف 15 درصد به سپرده گذاران پرداخت می شود.

وی گفت: سپرده گذارانی که تا 100 میلیون تومان سپرده داشتند با سود متعارف آنها را دریافت می کنند و سپرده‌گذارانی که میزان سپرده شان بیش از 100 میلیون تومان است آنها هم تا 100 میلیون تومان آن را می توانند دریافت کنند بدین ترتیب بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر مشکلشان حل می شود و پرداخت مابقی بدهی آنها هم با نقد کردن دارایی موسسات باید صورت بگیرد و حتما باید برای آنها هم تعیین تکلیف شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: آمار سپرده‌های بانکی از مهرماه 95 تا 96، 21 درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد مردم به سیستم بانکی اعتماد دارند، همچنین سیستم بانکی 20 درصد تسهیلات تولید را افزایش داده و همه اینها نشان از چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *