جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K/ افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید/ موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل

11:22 - 07 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۷۰۷
جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K، افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید، موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل و ... را در بسته فناوری امروز میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، جعبه گشایی شرکت اپل از TV 4K، افزایش 200 برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید، موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل و ... را در بسته فناوری امروز میزان بخوانید.

افزایش 200 برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید

گیزمگ: امروزه بلندگوهای کوچک زیادی وجود دارند که وعده یک صدای بلند را می‌دهند اما در کارشان موفق نیستند و فیزیک این محدودیت را ایجاد می‌کند، اما سرانجام ابزاری جدید که با کمک محاسبات هوشمندانه ساخته شده و متشکل از محفظه‌های طنین‌ ساز برای افزایش بمی صدا است و با یک بلندگوی گوشی هوشمند ساخته می‌شود، قادر خواهد بود بلندگوهای فشرده را به هدف اصلی برساند. پخش صدا از این محفظه‌های پلاستیکی ABS چاپ سه‌بعدی، سطح فشار صدا را تا 200 برابر افزایش می‌دهد. با پیشرفت فناوری در 30 سال گذشته، جنگی میان کیفیت صدا و راحتی انسان پدید آمده است.

صدای گرم گرامافون به سرعت در برابر قابلیت حمل نوارهای کاست رنگ باخته است. سپس لوح فشرده جایگزین نوارهای کاست شد که یک صدای دیجیتال با کیفیت ارائه می‌کرد؛ بنابراین کیفیت مجددا در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفت. اما از زمان گسترش فرمت MP3 و "رسانه جاری"(موسیقی آنلاین)، بخش وسیعی از موسیقی به شکل فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از آن نیز با استفاده از دستگاه‌های کوچک و راحت مانند تلفن‌های همراه پخش می‌شود. بلندگوهای کوچک این دستگاه‌ها، صدایی را ارائه می‌دهند که برای علاقمندان به موسیقی ناخوشایند اما برای بسیاری از مردم کافی است. بلندگوهای بلوتوثی قابل حمل، با ارائه صدایی کاملتر قدمی به جلو برمی‌دارند اما مشکل "فیزیک" است. خلق صدای حقیقی و جذاب که قادر باشد تا فواصل دور بدون یک اسپیکر بزرگ غیرممکن است. اما کشف جدید دو دانشجوی چینی فوق دکتری ممکن است این ایده جاافتاده را کاملا متحول کند.

جیاجون ژائو و یینگ وو با همکاری لیکن ژانگ از دانشگاه می‌سی‌سی‌پی، یک ابزار طنین صوتی با قطر تنها 10 سانتی متر، چاپ سه‌بعدی شده در پلاستیک ABS، تولید کرده‌اند که می‌تواند منبع صدای کمی از بلندگوی گوشی هوشمند بگیرد، قدرت صدای آن را تا 200 برابر افزایش دهد و صدای بم بلندتر و گرم‌تری از یک ابزار بسیار کوچک ارائه دهد. این طراحی از فضایی استفاده می‌کند که با مجموعه‌ای از کانال‌های مارپیچ همراه است که از یک نقطه بلندگو خارج می‌شوند. این طراحی، صدا را حداقل در مسیر تابش بیرونی پایین می‌آورد و به طنین‌های فرکانس پایین اجازه می‌دهد که به رغم داشتن قطر کم، گسترش یابند. از طریق پیچش هوا در داخل کانال‌ها، مقداری بیشتری از نیروی الکتریکی منبع، به صدا تبدیل می‌شود. بعلاوه، این گروه دریافت که صدا، در همه جهت‌ها به طور یکسان حرکت می‌کند؛ بنابراین تا حد زیادی یک منبع صدای هدایت کننده نیست. احتمالا شما هم متوجه شده اید که با چسباندن دهانه یک فنجان قهوه به بلندگوی گوشی، صدای بلندتری از آن تولید می‌شود. دلیل این امر، عمل کردن بقیه قسمت فنجان مانند یک محفظه اسپیکر است اما به نظر می‌رسد این وسیله با استفاده از فضاهای کوچکتر با طراحی خاص، قادر باشد در میان فرکانس‌های وسیع‌تر، صدای بم‌تری تولید کند. مقیاس دسیبل، وابسته به لگاریتم است؛ بنابراین یک افزایش 200 برابر در فشار صدا کمی بیش از 20 دسیبل خواهد بود که حدود هشت کلیک روی دکمه تنظیم صدا در گوشی آیفون است که قطعا افزایش زیادی است.

اگر این وسیله، با تاکید برطول موج‌های خاص، کیفیت صدا را به کلی به هم نریزد، می‌تواند به سرعت بلندگوهای بلوتوث قابل حمل را کوچکتر، با صدای بم‌تر، سبک‌تر، ارزان‌تر و از نظر انرژی کارآمدتر سازد و قدمی به سوی راحتی و کیفیت صدا برای کسانی باشد که به چنین قابلیت‌هایی اهمیت می‌دهند.

موبایلی برای ترک عادت چک کردن دائمی موبایل ها

دیجیاتو: کم و بیش همه آنها که عاشق موبایل هوشمند خود هستند، به نحوی به آن اعتیاد دارند. یکی از این وابستگی ها چک کردن دائمی یا ور رفتن با موبایل و چرخاندن آن در دست در زمان هایی است که کاری با آن نداریم. حال یک طراح استرالیایی گجتی را طراحی کرده که در نبود یک موبایل واقعی به داد ما برسد و کمک کند تا عادت ناخوشایند خود را ترک نماییم. کلمنز شیلینگرنام این موبایل قلابی خود را «Substitute Phone» یا «موبایل جایگزین» گذاشته و معتقد است این ابزار کمک خواهد کرد تا افراد اعتیاد خود به چک کردن های مکرر تلفن های هوشمند را برای تماس یا پیام جدید ترک نمایند. موبایل جایگزین شیلینگر از یک بدنه پلاستیکی ساده و ردیفی از گوی های متحرک تشکیل شده که فرد می تواند علاوه بر چرخاندن خود موبایل در دست با گوی ها نیز بازی کنند. گوی های مورد اشاره به کاربر کمک می کنند که برخی از ژست های حرکتی روی موبایل خود چون اسکرول کردن، سویپ و زوم دو انگشتی را انجام دهند.

جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K/ افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید/ موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل


جعبه گشایی شرکت اپل از TV 4K

زوم تک: شرکت آمریکایی محبوب و معروف اپل در طی ماه سپتامبر در کنفرانس موسوم به ۱۲ سپتامبر، از دستگاه تی وی باکس جدید و زیبای خود به نام اپل TV 4K رونمایی کرد. این دستگاه قادر به نمایش محتواهای سریالی و فیلم با کیفیت ۴K می باشد. قیمت این دستگاه به نسبت امکانات و قابلیت هایی که دارد خوب است و چیزی حدود ۱۷۹ دلار است و اخیرا در تاریخ ۱۵ ماه سپتامبر سال جاری شاهد عرضه ی آن با همین قیمت بوده ایم. این شرکت آمریکایی بزرگ هر ساله نسل جدید از اپل تی وی ها را عرضه می کند و سال جاری نیز به معرفی نسخه جدید با ویژگی محتوا ی ۴K می پردازد. این نسخه جدید به نسبت رقیبانش و یا نسخه های قدیمی‌تر ویژگی های بزرگی برایش در نظر گرفته شده است و همچنین دارای طراحی ساده و مناسبی است. در حالی که مدت زیادی از عرضه و رونمایی این دستگاه نگذشته است اما به تازگی جعبه گشایی از این دستگاه صورت گرفته است که می تواند محتویات جعبه دستگاه را به خوبی نشان دهد. خود دستگاه، کنترل دستگاه، کابل یو اس بی لایتنینگ، کابل پاور و راهنمای داخل جعبه از محتویات جعبه است. اخیرا کمپانی اپل با عرضه سری جدید دستگاه های هوشمند خود توانست بسیاری از کاربران را حیرت زده کند و TV 4K نیز یکی از همین دستگاه ها می باشد که نسبت به سایر تی وی باکس ها برتری دارد و بسیاری از کمپانی ها گویا قصد دارند هم اکنون برای رقابت با این تی وی باکس محصولات جدید خود را ارائه دهند و در این زمینه نیز با اپل رقابتی را آغاز نمایند.

جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K/ افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید/ موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل


گوشی هوشمند Honor V10 ۲۸ دسامبر معرفی خواهد شد

شرکت Honor پس از مدت ها انتظار به زودی از گوشی جدید خود که به عنوان پرچم دار این شرکت است، رونمایی می کند. کمپانی Honor اعلام کرده احتمالا در ۲۸ دسامبر گوشی هوشمند جدید خود با نام V10 را معرفی خواهد کرد. این شرکت ابتدا از این گوشی در کشور چین پرده برداری کرده و طی مراسمی قصد دارد در ۲۸ دسامبر آن را در سطح جهانی معرفی کند. جای تعجب دارد با این که هنوز یک مدل رسمی از این گوشی در اختیار ما قرار ندارد اما اطلاعات و جزئیات زیادی درباره شکل و ظاهر این گوشی در فضای مجازی پخش شده است. چندی پیش وب‌ سایت TENAA این گوشی را در لیست گوشی های خود ثبت کرده و بر اساس قوانینی که کشور چین وضع کرده هنوز کسی اجازه بررسی دقیق و کامل جزئیات آن را ندارد. قبل از معرفی V10 در چین شنیده بودیم که این گوشی دارای حاشیه ای بسیار کم و دوربین دوگانه در بخش پشتی می باشد، عکسی که در چند روز گذشته از این گوشی منتشر شد مهر تاییدی بر همه این شایعات بود.

جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K/ افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید/ موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل


وان‌ پلاس 5 تی از نظر میزان فروش رکورد زد

زومیت: وان‌پلاس اعلام کرد که پرچم‌دار جدیدش، وان‌پلاس ۵ تی توانسته است رکورد روز عرضه‌‌ گوشی‌های هوشمند این شرکت را تنها در شش ساعت بشکند. مدتی پیش، وان‌پلاس از گوشی پرچم‌دار جدیدی با نام وان‌پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) رونمایی کرد که در واقع نسخه ارتقا یافته مدل وان‌پلاس ۵ به شمار می‌رود. این گوشی سه‌شنبه، ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به بازار عرضه شد و براساس ادعای شرکت سازنده، موفق شد در روز عرضه، محصولات قبلی وان‌پلاس را از نظر میزان فروش پشت‌سر بگذارد. وان‌پلاس ۵ تی توانست طی شش ساعت از نظر میزان فروش از پرچم‌داران پیشین این شرکت پیشی بگیرد؛ همین موضوع باعث شده است رکورد سریع‌ترین میزان فروش را در میان محصولات سازنده‌‏ی چینی خود به‌دست آورد.

جعبه گشایی شرکت اپل از TV ۴K/ افزایش ۲۰۰ برابری صدای گوشی‌های همراه با یک ابداع جدید/ موبایلی برای ترک عادت چک کردن موبایل



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *