رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL

23:49 - 06 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۶۳۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد.

در پست اینستاگرام صفحه محمد جواد آذری جهرمی آمده است: تفاوت‌های نظام تعرفه‌ای سابق و جدید:

۱) در مدل جدید شرکت‌های ارائه دهنده موظف به تضمین سرعت خریداری شده به مشترکین خود هستند.

۲) مصرف منصفانه مفهومی است که در سرویس‌های خانگی دنیا مورد استفاده است. سرویس خانگی که صرفا بر اساس سرعت و بدون سقف مصرف منصفانه ارائه شود، همان سرویس اختصاصی است که تعرفه آن اکنون موجود است و استفاده تجاری دارد. طبعا مسیر حرکتی انتخاب شده ما را به سوی مدل‌های استاندارد جهانی نزدیک‌تر خواهد ساخت.

۳) درچند روز اخیر یکی از شرکت‌ها تعرفه‌های خود را اعلام کرده است. مقایسه ساده مصوبه جدید با مصوبه قبلی نشان می‌دهد که در مدل سابق برای سرویس دو مگابیت در ثانیه با سقف مصرفی ده گیگابایت بایستی سی و پنج هزار تومان پرداخت می‌شد. اکنون برای سرویس دو مگابیتی با حجم مصرف عادلانه بیست گیگابایتی، بیست و پنج هزار تومان پرداخت خواهد شد. عملا سی درصد کاهش در هزینه و صد درصد رشد در میزان مصرف. در سرویس شانزده مگابیتی هرچند پرداخت با رشد شصت درصدی مواجه شده، اما میزان مصرف رشد هزار و دویست درصدی را نشان می‌دهد.

۴) مطالعات بازار حاکی از این است که حدود هفتاد درصد کاربران، مصرف هفت تا ده گیگابایتی را در ماه تجربه می‌کنند.

۵) در فضای رقابتی موجود بایستی منتظر اعلام تعرفه سایر شرکت‌ها بود. طبیعتا فضای رقابتی بین شرکت‌ها شرایطی مناسب به سوی مصرف کننده نهائی را رقم خواهد زد.

۶) سقف مصرف منصفانه برای ترافیک داخلی دو برابر سقف‌های اعلام شده است. این مهم طبیعتا باعث رشد محتوای محلی به خصوص سرویس‌های ویدئوی آنلاین خواهد شد. این تصمیم بر اساس اسناد بالادستی به خصوص سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات اخذ شده است.

۷) فضای مجازی، فضایی مناسب برای طرح دیدگاه‌ها و انتقادات است و بیان این دیدگاه‌ها در تصمیمات مسئولین موثر است. نحوه بیان انتقادات در فضای عمومی که توسط بسیاری قابل رویت است بسیار حائز اهمیت است. افرادی برای بیان دیدگاه‌های خود از ادبیاتی بهره می‌گیرند که مناسب این فضا نیست. امیدوارم این رویه اصلاح شود و در فضایی سالم و صمیمی با شما در ارتباط باشم.
سپاس از توجه شما همراهان عزیز

اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *